• Kicki73

Valp som morrar och hugger...?

Hej

Har världens underbaraste valp lyder bra och är så go och lugn. 5månader är hon ..
    Men igår hände nåt som jag inte riktigt förstår varför ..

Min son gick fram och klappade henne och då morrar hon och hugger .. ingen fara med sonen men han blir rädd..
    Jag säger till henne och ber sonen göra på samma sätt igen och då händer samma sak  , vi provar ytligare en gång till och hon gör likadant igen , varför ? 
    Nu är sonen rädd för henne och jag känner mig osäker för hon har ju aldrig gjort nåt sånt här innan ..

Vad ska jag göra ? Vill ju inte att nåt ska hända när jag inte ser eller att sonen ska vara rädd :(

• Svar på tråden Valp som morrar och hugger...?
  • Ennna

Ta kontakt m hundklubb eller dylikt och få hjälp att iaktta hunden.

• Ennna

Ja just det. Försök kolla om hon har ont någonstans. Sådant kan göra att hunden reagerar.

• Kicki73

Dottern satt brevid valpen hela tiden och gosade när det här hände om det har någon betydelse.. 

• Kicki73

Han klappade henne på nosen och huvudet .. vet att visa hundar inte gillar det men mig naffsar hon på om jag gör så .. 

• Lufsan

Tycker definitivt att ni ska ta tag i problemet på en gång. Så fixa en tränare och gå till botten med problemet. 
    Det kan dock vara så att valpen inte får vara ifred. Om barnen hela tiden ska gosa och klappa kan det bli för mycket och då säger valpen ifrån. Om det är så att ni inte låter valpen vara helt ifred från barnen så är viktigt att ni börjar med det nu.  

En dag i sänder.
  • Kicki73

Jodå hon får vara ifred mycket men just då låg hon i soffan och dottern satt och klappade sen kom sonen fram och stack fram handen på nosen och så morra hon ..

• Lufsan
    Kicki73 skrev 2012-06-26 20:22:21 följande:
    Jodå hon får vara ifred mycket men just då låg hon i soffan och dottern satt och klappade sen kom sonen fram och stack fram handen på nosen och så morra hon ..
    Ta tag i det med en tränare och kolla hos veterinären om det kan ligga något medicinskt bakom det hela. 
    En dag i sänder.
  • Kicki73

självklart ska vi ta tag idet .. det är en mastiff 

• Kicki73

har haft kontakt mycket med veterinär då hon skadade baktassen för 1,5 månad sen .. hon har inget bandage längre och slutat med med smärtlindring .. kanske hon har ont fortfarande

Svar på tråden Valp som morrar och hugger...?