Skogsmulla skrev 2012-07-13 13:54:51 följande:
Vad tråkigt att höra att han har reflux, det hade min son också! Vi gav också Enfamil samt att han fick Losec mellan 6 mån - 1 år ungefär. Jag lider med dig, hoppas han har en lindrig form!
Idag är min son 4 år och jag har en liten dotter på 7 veckor. Hoppas inte hon drabbas av samma sak, men de säger att det inte är större risk att hon ska få det.
Min dotter får NAN1 + Sempers magdroppar. Hon bajsar ungefär varannan dag och verkar få jobba ordentligt för att få ut det även om det ju är löst.
tyvärr får vi köpa maten själv får ej på recept då han gått upp i vikt ändå, när han var mindre så hörde man hur refluxen åkte upp och ner i halsen på honom, jättejobbigt, nu kräks han bara massa, bara och bara han spyr jämt, men tack och lov slipper han att det åker upp på natten som förr...kan dock inte ge semper eller nan då blir det värre på en gång, han har börjat med smakisar nu och kräks av gröt och sånt åxå, men inte likamycket som av ersättning, men jag bara önskar att det går över snart, har fått noll hjälp av bvc eller barnläkare =(