• efta

Sunwing Resort Fanabe eller Cala Bona?

Vi ska boka en resa till antingen Sunwing Resort Fanabe eller Sunwing Resort Cala Bona. Finns det någon som har varit på det ena, eller kanske båda :D hotellen och kan hjälpa oss i valet?

Pga att vi reser med en ettåring känns flygresan till Mallorca på 3,5 timmar mer lockande än flygresa till Teneriffa på 6 timmar. Vi har dock fått för oss att Fanabe ska vara bättre, dels för att det blivit utnämnt till bästa familjehotell 2012.

Obs, vi ska åka ett specifikt datum och kan då endast välja mellan dessa två hotell, varav andra orters hotell inte är aktuella för oss.

Tar tacksamt emot hjälp. :)

• Svar på tråden Sunwing Resort Fanabe eller Cala Bona?
  • Acelise

När åker ni?
    En 1-åring på Kanarieöarna mitt i sommaren kan bli olidligt varmt, medan Mallis är svalare. Även om det tydligen nu varit extremt varmt där också.

Cala Bona är ett bra Sunwing, men inte toppenklass på mat och annat! Rummen är däremot fina (rekommenderar Happy Baby) och lekområde, pool m.m. är bra!

Vi har dock en enormt avkopplande vecka där för drygt 1 år sedan! Då var vår son drygt 1 år gammal!

• Acelise

Kolla medeltemperaturerna!

Och transfertiderna från flygplatsen. Cala bona tog drygt en timme, men vissa tar ju 2-3 timmar...

• efta

Det verkar vara samma medeltemperaturer ungefär, 29 grader.

Transfern till Fanabe är 30 minuter, så det är ju skönt i alla fall.

• Musche

Vi var på Gala Bona förra sommaren, på Sunwing. Jättemysigt å god mat. Hade vår då 6-7 mån bebis med, funkade superbra! Nikas Happy baby rummen, kanon, så slipper man släpa vagn, resesäng etc. Det fläktar bra där, så det är perfekt för barn. Vi var där 2v i juli. Ha en härlig semeater!

• Acelise
    efta skrev 2012-06-26 23:09:09 följande:
    Det verkar vara samma medeltemperaturer ungefär, 29 grader.

Transfern till Fanabe är 30 minuter, så det är ju skönt i alla fall.
  • efta

Tack alla för hjälpen. Det blev Teneriffa trots allt. I slutändan föll det på att avresetiden passade oss bättre samt att vi ville ha nära till stranden. :)Får prova Cala Bona en annan gång.

• efta

Plus att enligt Ving skulle det vara behagligare temperatur på Teneriffa än på Mallis som kunde få riktig sommarhetta ibland.

• Tuttifrutti1

Vi var på Fanabe i somras 2 veckor i juli. Ett super hotell!! Jag har rest varje år sedan jag var liten. Nu dom senaste åren med barn och har mycket erfarenhet. Har aldrig varit på ett fräschare hotell. Maten var super!! Vi hade all inclusive. Det enda negativa är väl stranden som var kokhet eftersom det är lavastrand. Så vi var bara en dag där, men det var så bra vid poolen ändå :) Finns finare stränder att åka till om man vill. Nät över barnpoolen så det inte blir så varmt för dom små. Och helt behaglig temp, ca 28-29 grader. Mina barn var 1 1/2 och 6 då vi var.
    Fråga gärna om du undrar något :)

• efta

Åhh vad kul att höra att du är så nöjd, låter lovande! :)

Angående maten så har vi har bokat inclusive nu, men inte all inclusive. Inclusive innebär frukost 7 dagar samt lunch och middag 5 dagar. Lönar det sig att ta ett all inclusive eller inclusive-alternativ istället för att fixa mat själv och äta på olika restauranger varje dag? Då tänker jag både på hur god maten är och ekonomiskt.

• Tuttifrutti1

Det var första gången för oss som vi tog all in. Och jag kommer alltid göra det när jag reser med barn! Så otroligt smidigt! Dom varierade maten varje kväll med olika teman, massor av efterrätter och glass. Just det där med att bara gå in i resturangen och plocka mat på en gång, slippa allt väntande då man har smått. Så ja, vi tyckte det var värt varenda krona! :)

• Girle

Vi var på fanabe förra året, så trevligt hotell! Inte så stort som andra sunwing kan vara. Bara plus! På onsdag testat vi sunwing på gran canaria

• efta

Härligt att höra Girle, så här veckan innan vi ska åka. :)

• efta

Kan tillägga så här efteråt att jag blev mycket nöjd med Fanabé. :) Vi hade en underbar semester.

• Tuttifrutti1

Vad härligt! Det förstod jag nästan att ni skulle bli oxå! Vi funderar faktiskt på att åka dit igen :)

• efta

Jag förstår att ni vill dit igen. :) Och angående mat så tog vi Sunwing inclusive, då fick vi mat alla dagar förutom en. Den dagen vi var utan mat var faktiskt bara jobbig, så jag är glad att vi hade mat inkluderat, så värt det när man har en otålig liten kille. :)

Svar på tråden Sunwing Resort Fanabe eller Cala Bona?