• Cale

För du dagbok?

Hej!

Jag kom på mig själv med att tänka på detta nyligen - när jag var yngre (ja, okej inte så länge sedan) var det ju som en "kul grej" att föra dagbok - något som vanligtvis höll i några dagar eller inlägg.

Frågor:
    För du dagbok (eller skriver ner tankar eller så)? Skriver du ofta? Vad skriver du om i så fall/vad är du på för humör (ja, inte i detalj givetvis)? Är det viktigt för dig att kunna blicka tillbaka/skriva ner tankar?

1. Jag för "dagbok"
    2. Skriver absolut inte varje dag, ibland är det några gånger i månaden ibland är det inte ens varannan
    3. Jag skriver väldigt mycket när jag är nedstämd/arg.
    4. Kan tycka att det är värdefullt att ha en "dagbok", tidigare uppskattade jag absolut inte det men nu har jag ett behov av att få skriva av mig vad jag känner. Har nämligen ingen som jag är  pass öppen för. Kan dock säga att jag ibland blir lite ledsen av att se tillbaka över hur jag har känt.

+ Är dock något livrädd för att någon skulle hitta min lilla bok :) 
    Skriv gärna anonymt om du inte vill föra detta öppet :)
  • Svar på tråden För du dagbok?
  • finskaflikkan

Jag skriver dagbok. Tills att man kan kunde börja föra bloggbok.
    År 2008 skrev jag VARJE dag morgon till kväll! Och de är ett speciellt år efts jag då blev gravid med min son! Som nu är snart 4år.

När jag skriver brukar jag skriva vad som hänt, ev. kanske vad som ska hända OM de är nåt kul. Och speciellt brukar jag skriva mina tankar. Även dom innersta (dock ej i bloggen) för även vanlig dagbok!    

• Emmi27

Jag skrev mycket förut men inte nu. För ett tag sen tänkte jag att jag skulle börja. Fick för mig det bara en stund innan jag skulle åka till jobbet så skrev väl nån sorts diffus sammanfattning om att det hänt lite sen sist men att jag återkommer när jag får tid på jobbet. Sen blev det inget mer haha.

• Eisa
    För du dagbok? Ja. 
    Skriver du ofta? 3-7 gånger i veckan
    Vad skriver du om i så fall/vad är du på för humör? Jag är på alla typer av humör. Alltså vilket humör jag är på styr inte skrivandet. Jag skriver om känslor, hur jag upplever saker omkring mig och livet.
    Är det viktigt för dig att kunna blicka tillbaka/skriva ner tankar? Fullkomligt livsavgörande.

Jag har skrivit nästan dagligen sedan 1993 och därför vävt in det så hårt i mitt liv, som att borsta tänderna, att det aldrig skulle fungera att sluta.  
  • Smulan 89

Ja, jag för dagbok. Började när jag blev gravid med sonen, så jag skriver om graviditeten och vad jag gör på dagarna. Skriver inte varje dag, men fyller i allt eftersom om jag glömt att skriva i några dagar, så det står något på varje dag. Kommer att spara dagboken någonstans för att kunna se tillbaka i den.

• iikiwiberries

jag skriver inte dagbok men jag bloggar, vilket har fungerat på liknande sätt för mig. jag känner däremot inte att jag behöver skriva ner alla mina känslor i bloggen utan jag vill se livet från den ljusa sidan och även när det blir svåra stunder, komma ihåg att det finns mycket bra, mycket att vara tacksam för och att jag egentligen har det väldigt bra. så i min blogg skriver jag bara om saker som jag tycker om, roliga saker vi gör etc.  inte som en klassisk dagbok men jag skriver hellre ner mina glada tankar och lägger fokus på de än på mina negativa och ledsamma tankar.

Svar på tråden För du dagbok?