• Josef1

Mamman vill ha ensam vårdnad?

Hej!

Jag ligger i vårdnadstvist med mamman till min son som snart fyller 5 år.
    Jag träffade henne utomlands  2006 när jag var 15  och hon 21år.
    Hon blev gravid efter någon månad och vi gifte oss 2010 och hon och min pojke flyttade till Sverige.
    Det blev slut mellan oss i December 2011 , Jag älskade henne så mycket och tog det väldigt hårt, blev sjukskriven och åkte i januari till mars till 3 länder för att kunna glömma bort henne , när jag är tillbaka får jag brev från Tingsrätten och när jag väl läser det så har hon krävt ensam vårdnad, i yrkandet så har hon anklagat mig att jag kastat ut henne och min son från lägenheten och kränkt henne o en jävla massa annat och inget av det stämmer alls skulle inte ens behandla ett djur sådär hur skulle jag göra det med personen jag älskar så mycket.

Men jag vet varför hon har begärt ensam vårdad det är bara för att hon vill åka med min son tillbaka till sitt hemland och då kommer jag inte ens få se honom mer...

vi skulle ha rättegång (intermistiskt) 30/5 innan det på 1 vecka ringer hon mig o gråter o vill träffas så jag gick till henne och (spelade in med min mobil) hon ville att jag skulle låta henne åka tillbaka till hennes hemland med min son och jag sa att jag inte kan gå med på det , hursomhelst så frågade jag henne varför hon anklagat mig sådär osv och hon säger det var bara för att kunna få vårdnaden , allt detta spelas in ...hon kom hem till mig sen o sov över o sa hur mkt hon älska mig osv... sen nästa dag var hon tillbaka till hennes pojkvän...
    Hursomhelst så hade jag sms sen december då hon flyttade från lägenheten och i de sms ber jag henne stanna kvar i lägenheten  jag tänkte att jag kommer väl få en chans i rätten att visa inspelningen där hon erkänner att hon anklagat mig bara för att kunna få vårdnaden......
    vi träffas den 30/5 i rätten och hennes advokat talade en timme hur jag kastat ut henne , kränkt henne , förtryckt henne , olika religiösa saker jag gör osv.... och sen får jag inte en enda chans att ens svara på detta?

Alltså saken var att min advokat inte ville visa inspelningen ,utan svarade istället till ordföranden att allt är historia nu . och att jag inte gjort detta !! hon sa 2 meningar...och jag hade så mycket att berätta om hela historian och så mkt bevis medans mitt ex inte ens har en enda bevis på allt det hon anklagar mig för ....

Det var jävligt nervöst där i rätten , tillslut när vi får en paus kommer min frus advokat o säger att de drar tillbaka yrkandet på ensam vårdnad intermistiskt !? vafan skulle det betyda? vi får istället gå på samarbetssamtal och nu har jag sutit i 1 månad o mått jävligt dåligt för att jag inte fått chansen att berätta min del av allt .....

Helt sjukt att kvinnor får anklaga sådär hursomhelst och jag ska sitta o vara tyst?

Varför tror ni jag inte fick chansen att prata ens ? kan det bero på att de inte brydde sig över allt hennes advokat sa eller? 
    Efter rättegången ringde mitt ex o prata med mig , hon ringer flera gånger i veckan bakom hennes pojkvän o frågar hur det är, att hon älskar mig. att hennes advokat var 100% säker på att hon skulle få ensam vårdnad o hon tyckte synd om mig o drog tillbaka yrkandet i sista stund , kan det vara så lätt att få ensam vårdnad?

Hur blir det nu ? Kommer huvudförhandlingen vara bättre får man då en jävla chans att berätta hur det egentligen var och iallafall kräva henne på nått som bevisar att det hon säger stämmer?

Komigen hon var frånskild och självständig kvinna när jag gifte mig med henne , ingen chans att jag kunnat tvinga henne till det ena o det andra , dessutom så var det tvärtom hon typ kontrollerade mig och jag fick inte ens gå nånstans om hon inte var med

• Svar på tråden Mamman vill ha ensam vårdnad?
  • Anonym

Anledningen att ditt ombud var låg under det interimistiska är tror jag att låta dem spela ut sitt direkt och sen under huvudförhandling får och ska du prata och även ha inspelningen som vittnesbevis. Din advokat var smart så gjorde min med och jag var så besviken på henne då hon är stans bästa men ffan så bra hon var på huvudförhandlingen. Sluta med att jag fick ensam vårdnad

• Anonym (Mamma M)

Men alltså - du stack utomlands i två månader och struntade i ditt barn...Självklart är det till din nackdel och självklart tror mamman att du inte bryr dig om barnet tillräckligt mycket.

• Anonym
    Anonym (Mamma M) skrev 2012-06-28 11:11:46 följande:
    Men alltså - du stack utomlands i två månader och struntade i ditt barn...Självklart är det till din nackdel och självklart tror mamman att du inte bryr dig om barnet tillräckligt mycket.

Va? Mamman hade dragit med barnet och ts fick inte träffa sitt barn när han valde att åka utomlands en tid! Det låter verkligen inte som om domstolen tycker att ts inte brytt sig om barnet tillräckligt.
  • Emelie 491

Låter som en skicklig advokat! Behåll henne/honom!

Byt ut DE mot vi, DEM mot oss och sluta särskriv!
  • Josef1
    Anonym skrev 2012-06-27 06:40:03 följande:
    Anledningen att ditt ombud var låg under det interimistiska är tror jag att låta dem spela ut sitt direkt och sen under huvudförhandling får och ska du prata och även ha inspelningen som vittnesbevis. Din advokat var smart så gjorde min med och jag var så besviken på henne då hon är stans bästa men ffan så bra hon var på huvudförhandlingen. Sluta med att jag fick ensam vårdnad
    Ja jag har ju hört att hon är den bästa här också, efter det interimistiska beslutet så var hon ganska säker o sa att det kommer bli gemensam vårdnad precis som du vill vid huvudförhandlingen ....

Men det är så frustrerande att bli falskt anklagad för något sådär o man inte får möjlighet att visa att det inte stämmer ... men förhoppningsvis gör jag det vid huvudförhandlingen. 
  • Josef1
    Anonym (Mamma M) skrev 2012-06-28 11:11:46 följande:
    Ja jag åkte i två månader Januari till Mars fast hon sökte ensam vårdnad redan I början av Januari, när jag väl var tillbaka o skulle hämta min son från dagis hade hon sagt till de att hon har ensam vårdnad , jag fick hämta intyg på gemensam vårdnad för att hämta min son....

Jag har min son nu hos mig minst en tredjedel så det är verkligen inte så att jag struntar i min son ....

• Anonym (ensam vårdnad)

Jag fick intermistisk vårdnad i muntlig förberedelse, med omedlebar verkan from beslutets dato. , fast både jag och fadern sagt vårat lika mycket och rätten var ganska hård mot mig till en början, men sedan fattade dom galoppen! Min advokat är en erfaren nollåtta advokat som varit med i en kändis rättegång, och jag är nobody i en småort. Jag tyckte han var bra fast ändå inte, han tog inte upp allt av det JAG ansåg viktigt, fast ändå fick vi igenom intermistiskt enskild vårdnad. De vet vad de gör, men samtidigt kan du som klient begära av din advokat, det är  ju trots allt dig det handlar om och dig hon jobbar åt. Stå på dig och framhäv dig!! Rättvisan vinner tillslut??

Svar på tråden Mamman vill ha ensam vårdnad?