Nyttiga viktnedgången ( häng på nu)
Varför ta till en massa dieter för?? Nej, skärpning! Slopa det onyttiga, ät det som är bra för din kropp, ät dig mätt och gör kroppen en tjänst!!! Inget trams, bara börja!!
Varför ta till en massa dieter för?? Nej, skärpning! Slopa det onyttiga, ät det som är bra för din kropp, ät dig mätt och gör kroppen en tjänst!!! Inget trams, bara börja!!
Fast det som är bra för en kropp funkar inte för en annan.
Dag 1: Sovmorgon 8:30 frukost: 2 ägg, knäckemacka med skinka, 1 kopp kaffe och ett glas c- vitamin 9:30. 30 min pass zumba 10:30 ett ägg (fortfarande mätt) 12:30 snabb lunch pga jobb. Kesella + bär och en banan. Dagen fortsätter och jag uppdaterar.
Varför åt du om du fortfarande var mätt?
Ellaria: har du inget bättre för dig än att vara negativ?!?
TS startade tråden för att få sällskap och pepp. Du verkar inte tillföra ngt av det så varför skriver du? Uttråkad?
Jag äter för att hålla igång förbränningen och för att kroppen ska få i sig den energi den behöver och inte ställs om till svält och sparar fett. Bara för att jag känner mig mätt så betyder inte det att kroppen inte behöver mer!
Dag 1. Fortsättning 14:30 mellanmål : ett ägg och ett äpple. 17:00 middag: stuvade makaroner och korv. Måste få kolhydrater också :) 20:00 knäckemacka med skinka. 23:09 kvällsfika : äpple Har inte jämnt mig hungrig en enda gång, varit pigg hela dagen och inget förbud mot gott. Imorgon fortsätter det! Stadig frukost står först på listan!!
Låter som en bra start! Det svåraste är nog att bara vara sund och inte hitta på en massa dieter att följa som man senare bryter bara för att slippa tvånget.. Jag är nog helt omöjlig att slutföra det jag påbörjat!
Om man nu sätter en stämpel på detta så låter det som NoBullShit-dieten ;)
Men så är det. Vi alla vet ju innerst inne vad som är bäst för en själv, bara så svårt att vara lite strikt med det. Fan vad jag pladdrar mycket!! Ska sätta igång imorrn också!
Den här taktiken har jag kört sedan 16 maj. Droppade precis allt vad kakor, bullar, läsk, chips och godis heter. Äter dock den mat jag ätit innan, det innebär även pizza eller hämtthai ibland. Den stora skillnaden är att jag halverat mina portioner och har som regel att aldrig ta om. Det mixat med lite mer träning (cykling, promenader och ibland gym och lite träning hemma) har resulterat i -7 kg på vågen 8 cm runt höfterna 6 cm runt midjan. Känner mig gladare starkare och piggare. Och det bästa av allt är att det knappt har känts svårt eftersom jag inte förbjudit mig att äta någon viss mat. Keep it up!
Dag 2. 05:30 Frukost: knäckemacka med skinka, ägg med kaviar, kaffe, 1 glas c-vitamin och en skål banan och mjölk... 9:30 mellis knäckemacka med skinka, kesella med bär och kaffe.... 12:00 stor portion pastasallad med fetaost, oliver mm. Hur pigg som helst. Ska ställa mig på vågen idag och mäta mig.
Plastmamma: låter som ett bra tänk! Ska försöka göra likadant. Har gått ner med shapeup kaloriräknare, men blir ganska fixerad... Vore skönt att äta kunna äta nyttigt utan att väga allt! Lycka till
Nu har jag hållt på en vecka men jag föll tillbaka när helgen kom. Men nu jäklar har jag och sambon gett oss fan på att det ska gå. Igår började vi om och det blev en nyttig dag. Denna morgon började jag med detta gott: Kesella med lite funlite saft och massa jordgubbar, två rostade smörgåsar med ost, skinka, gurka och paprika. Kaffe och vanilj/rabarber te. Det gäller att äta mycket tidigt på dagen och trappa ner målen till kvällen d man inte gör av med så mycket. Inget äta efter kl 20, om man blir vrål hungrig så välj ett äpple eller liknande. Drick mycket på kvällen, kroppen tar upp vätska bra under natten och du stiger upp på morgonen när klockan ringer ;) Låta bli socker och fett som endå täpper till blodkärl och sänker din förbränning. Det handlar inte om att leva på grönsaker utan välja bort det som inte är bra. Mjöl är en stor bov!!!
Har suttit hela dagen på jobbet och funderat på min vikt...Det är verkligen dags för mig att ta tag i den.. detta ska ske genom att följa mottot att "man får äta allt men inte alltid" samt att försöka att röra på mig varje dag!
Vore kul att få se hur era dagar ser ut med mat och träning =)
Jag följer er här på ett hörn och hoppas på att själv kunna få lite inspiration och ta tag i min vikt. Har försökt ta tag i den flera gånger men har haft för lite motivation och det tillsammans med dålig karaktär har inte blivit bra. Skulle vilja bli av med 20 kg så jag kan göra en efterlängtad operation och så vill vi gärna ha ett till barn, har försökt i 2½ år utan att lyckats. Har gjort utredning och det enda som skiljer sen sist är att jag väger mycket mer nu.
Började med att vara duktig och cyklade de 4,5 km som det är till bussen. Nu måste jag ta tag i maten också. Ska försöka cykla till bussen och från bussen varje dag så länge min rumpa klarar det ;)
Hur gör ni med maten? Vad äter ni till frukost och mellanmål?