• Sweetmind

Olika stil i olika rum?

Jag ska flytta till en ny tvåa om ett par månader och har såklart redan börjat planera hur jag ska ha det i min nya lägenhet. Dock kan jag inte bestämma mig för EN stil som jag vill ha genomgående i hela lägenheten, men blir det för rörigt om man har olika stilar till olika rum? Jag vill tex att köket ska vara väldigt modernt, minimalistiskt och cleant med vita högglans-luckor och borstad metall, inbyggd spishäll osv. Vardagsrummet och sovrummet vill jag däremot ha lite mer mysigt typ åt New England/Seaside- stil med mörka möbler och randiga textilier (dock ej shabby på något vis utan fortfarande väldigt stilrent). Blir detta konstigt? Hur har ni gjort hemma hos er?

• Svar på tråden Olika stil i olika rum?
  • Pillowcase

Inget konstigt alls! Vårt vardagsrum och sovrum ska jag göra iordning lite åt new england-stilen. Älskar det!!! Köket, hall lutar åt shabby chick/lantligt och barnens är, ja som barnrum, färgglatt med leksaker till höger och vänster

• Nyfiken gul

blandar stilar hejvilt hemma, bor i hus på 140 kvadrat.

Det viktiga är dock att stilarna behålls i sina rum och inte kryper ut och gör avtryck nån annanstans, DÅ blir det rörigt. 
    Så vill du ha köket minimalistiskt så kör så , men börja inte sen måla något väggord på köksväggen eller köpa stolsdynor med  marint motiv som matchar new englandstilen ... för då är det lite fel.     

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Sweetmind

Tack för era svar! Då vet jag att man faktiskt kan blanda:) Köket ska enligt mig vara ett "lättstädat" rum och då får det inte vara en massa rysch-pysch där så jag tror att jag ska kunna hålla mig från att smyga in sånt;)

• Sweetmind

Pillowcase; Skönt att läsa att du låter dina barns rum vara just barnrum!! Är så trött att se på alla som har inrett sina barns rum med kritvita gammaldags möbler, ängsliga Maileg-kaniner, nån tråkig urblekt vimpel i taket och på sin höjd en liten rosa prinsesskrona över sängen. För ärligt, vilken unge tycker det är kul? Jag hade grinat blod om jag hade behövt ha ett sånt tråkigt och opersonligt en när jag var liten haha:) blev lite off topic nu men...

• Kews

Det är helt okej att inreda rummet med följande tapet!

Svar på tråden Olika stil i olika rum?