Pyjamas vs. body för bebis?
Förhoppningsvis kommer min första lilla bebis vilken dag som helst nu. Men jag har en fundering som jag hoppas att ni smarta föräldrar kan svara på:
När jag är ute och handlar babykläder så blir jag så förvirrad över det här med pyjamaser och baby bodies. Jag tycker vissa av dem är väldigt lika. Hur håller man egentligen isär dem? (då menar jag de sommar pyjamaserna, de i lite varmare och mer täckande pyjamaserna så är det enkelt att se skillnad på dem) Visst kan man välja att använda en vanlig body som pyjamas, men finns det några tips som ni har över vilka som man bör ha dagtid och vilka under natten? (För det lyckades BM säga på ett infomöte att man bör ha olika under dag och natt för att den lilla ska lära sig med av skillnaden av dag/ natt...)
Nu kan det säkert vara så att jag gör en höna av en fjäder och att det verkligen inte spelar någon som helst roll. Men finns det något som är lämpligare än något annat så tar jag tacksamt emot de tipsen.
(Jag vet också att det finns tusen varianter av "rätt sätt", så det är ingen idé att göra detta till en debatt av du gör fel argument här inne...)
Tack på förhand!