• Trisse85

Extra stor spjälsäng

Jag undrar om det är någon som vet vart man kan köpa en Extra stor spjälsäng.

Ungefärligt mått 160x60.... plus minus

länka gärna till hemsidor om ni vet. annars bara vilken butik och stad.

Tack!         

väntar 1:a barnet 18 Sep och Superkär!
  • Svar på tråden Extra stor spjälsäng
  • La Lola

Bara nyfiken varför den ska vara så stor?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Trisse85
    La Lola skrev 2012-06-28 13:12:33 följande:
    Bara nyfiken varför den ska vara så stor?

Min svägerska har en säng som är större och hennes son är 15 månader och kommer att kunna ha den tills han är ca 5 år pga storleken.
    när han vaknat kan han leka i sängen utan problem och han kan sova på alla håll och kanter då den är större...
    hon köpte den på ett ställe som inte säljer den längre  
  • La Lola
    Trisse85 skrev 2012-06-28 13:40:38 följande:
    Min svägerska har en säng som är större och hennes son är 15 månader och kommer att kunna ha den tills han är ca 5 år pga storleken.
    när han vaknat kan han leka i sängen utan problem och han kan sova på alla håll och kanter då den är större...
    hon köpte den på ett ställe som inte säljer den längre  
    Oj...jag trodde ingen ville ha spjälsäng så länge till sina barn.....
  • Nasrin

han kommer ju kunna ta sig in och ur den hur han vill i violket fall? Bättre med en vanlig säng och sen får han leka bredvid sängen när han vaknar?

• Coyote

Känns rätt onödigt måste jag säga? Varför stänga in ungen så länge? Och en tanke, det är oftast inte längden som blir för kort, utan bredden. Vi bytte till en vanlig 90-madrass till vår 1.5-åring, där får han gott om plats och kan inte göra sig illa om han ramlar ur eftersom vi inte har satt dit några ben, madrassen ligger direkt på golvet.

En femåring ska inte sova i spjälsäng.

• Mimmi77

På utländska barnsidor brukar det finnas lite olika storlekar, vet ej hur stort men ofta ett bredare utbud i alla fall. Kanske kan köpa därifrån???

• Trisse85

Okey... ni har fått det om bakfoten...
    man kan ta bort sidorna så det blir en mindre säng till barn.

istället för att lägga er energi på att lägga kommentarer som inte leder till att jag hittar en sån säng jag vill ha så skriv hellre inget alls tack!   

• La Lola
    Trisse85 skrev 2012-06-28 13:48:06 följande:
    Okey... ni har fått det om bakfoten...
    man kan ta bort sidorna så det blir en mindre säng till barn.

istället för att lägga er energi på att lägga kommentarer som inte leder till att jag hittar en sån säng jag vill ha så skriv hellre inget alls tack!   
    Då blir min fråga; vill man verkligen ha en o samma säng så länge?

Det finns nån variant av säng som brukar säljas på Blocket tex (nåt företag).
    De går att bygga om från spjälsäng till en vanlig.
  • Coyote

Du menar att du vill ha en och samma säng längre tid alltså? Först som spjälsäng och sen juniorsäng, utan att behöva köpa ny?

Svar på tråden Extra stor spjälsäng