Hur ofta byts ditt barns blöja? Nyfödd (0-2 mån)
Hur ofta behöver ditt 0-2månaders barn byta blöja?
Hur ofta behöver ditt 0-2månaders barn byta blöja?
Väldigt ofta morgon och förmiddag, mindre på eftermiddagen och natten aldrig då hon inte kissar alls så allt kommer på morgonen :)
Ska jag försöka minnas så långt tillbaka i tiden tror jag att jag bytte ca var tredje timme, innan varje gång hon skulle äta så att hon kunde sova gott efter maten med torr blöja. Det blir väl ungefär 5-6 gånger per dygn eftersom jag inte bytte några blöjor på natten då hennes sömn bara stördes av att byta blöja och hon inte heller krävde ny blöja på natten.
Jag har för mig att det var runt 10-12 blöjor per dygn i den åldern. Han var en riktig bajsbebis som bajsade hela tiden...
Oj i den åldern bytte vi nog 12 blöjor per dygn. Hon bajsa varje gång hon åt typ, haha.
Rätt ofta vad jag minns! Min kille va duktig på nr 2. Så jag minns att det var många gånger per dag. Mer än nu! När han är 9 månader.
Ungefär 15 bajsblöjor om dagen den fösta tiden.
Vi bytte nog ca 6-8 blöjor. Vår tjej bajsade dock bara 1 ggr om dagen och sov 6-7 timmar på natten.
Med dottern så bytte vi 4 ggr om dagen. Hon bajsade var fjärde dag och kissade "allt på en gång" och aldrig när hon sov. Hon var väldigt lätt att få torr..
Sonen, drygt 2 månader nu, byter vi på 5-6 ggr om dagen och har gjort så sen början. Han bajsar en gång om dagen och vi undviker att byta på natten. Han äter ungefär var fjärde timme.
4-6 kanske, men lilltjejen bajsade var tionde dag också i den åldern så det var mestadels bara kissblöjor.
När barnen var nyfödda (0-2 månader) byttes blöjan minst 8 gånger per dygn, d v s var tredje timme i samband med att de skulle äta. Sedan kunde det säkert behövas något blöjbyte utöver det, speciellt när de var alldeles nyfödda.
10-12 gånger per dygn förda veckorna då det aldrig kom en prutt utan bajs. Sen blev det 6-7. Kan gå både en och två dagar utan bajsblöja.
Vi använder tygblöjor på dagtid och ECar litegrann. Bebis är 1 månad och bajsar flera gånger/dag.
Byter 4-5 gånger en bra dag d.v.s när vi lyckats pricka kiss och bajs i pottan. 8-10 gånger en dålig dag.
På den tiden var det nog oftast 10-15 ggr per dagen. De flesta av dem p.ga bajs.
7-8 ggr kanske. Har en pojke på 3 v och det känns som man byter blöja jämt =P
Första 3 veckorna: ca 12 -14 blöjor/dygn.
Nu vid 7 veckor kanske 9-10 blöjor/ dygn.
Blev över 10 varje dag i den åldern, han bajsade hela tiden!
Nu är han 5 månader och i snitt går det väl åt 6 blöjor om dagen.
Alltid efter mat och sedan några extra, ibland hann man ju bara sätta på en ny blöja och skulle precis lyfta upp från skötbordet så bajsade hon igen. Eller kissade ner den man just höll på att lägga under henne. Men mellan 9-12 per dygn skulle jag tippa. Nu vid 3 månader blir det inte lika många, 5-6 skulle jag tro.