• Emmalinnéa

chokladdoppade jordgubbar

i helgen ska jag och gubben iväg på en romantisk weekend och på hotellet vi stannar på så kunde dom inte erbjuda chokladdoppade jordgubbar :( 
    Men jag tänkte göra egna några doppade i vitchoklad och kokos och några doppade i mörkchoklad..

Min fråga är:

Vi ska äta dom på lördag kväll kan jag göra dom på fredagkväll? Håller dom sig i kylskåpet utan att bli äckliga och hur fraktar jag dom? 

• Svar på tråden chokladdoppade jordgubbar
  • passo

Borde gå bra-om du kan ha dom kallt? Jag skulle ha dom i en låda med bakpapper under. Svårare än så behöver det inte vara. Ett fat med lite bakpapper under funkar också. Pappret är för att chokladen inte ska fastna i underlaget:)

• Lady Namárië

Om gubbarna är färska och riktigt torra när du doppar dem borde det inte bli några problem att ha dem i kulen över natten. Är det fuktigt i kylen kan chokladen bli ful, men jag tror inte att det syns så mycket om det är kokos på.

Vill du packa dem snyggt kan du lägga varje gubbe i typ en småbrödsform och placera dem i en kartong av lämplig storlek. Då skaver de inte mot varandra.

So say we all
  • lovegivespower
    Lady Namárië skrev 2012-06-28 15:16:10 följande:
    Om gubbarna är färska och riktigt torra när du doppar dem borde det inte bli några problem att ha dem i kulen över natten. Är det fuktigt i kylen kan chokladen bli ful, men jag tror inte att det syns så mycket om det är kokos på.

Vill du packa dem snyggt kan du lägga varje gubbe i typ en småbrödsform och placera dem i en kartong av lämplig storlek. Då skaver de inte mot varandra.
    Smart Skrattande
  • katalysator

Frakta dem i en kylväska och tänk på att förvara dem i en låda/burk som är liten nog för att rymmas i minibarskylen på ett hotellrum.

• Emmalinnéa

Jätte bra tips ifrån er alla :D får gå upp vid 6 på morgonen om jag ska göra dom samma dag innan vi åker, kanske kan funka... kylväska liten låda och småbrödsformar blir det!

Svar på tråden chokladdoppade jordgubbar