Tuggummi laxerande effekt??
Jag har hört att sockerfria tuggummin ger laxerande effekt eftersom det innehåller ämnet sorbitol. Jag slängde nyss i mig en helt förpackning extra-tuggummin, kommer jag blir jättedålig i magen tror ni?
Jag har hört att sockerfria tuggummin ger laxerande effekt eftersom det innehåller ämnet sorbitol. Jag slängde nyss i mig en helt förpackning extra-tuggummin, kommer jag blir jättedålig i magen tror ni?
Mycket möjligt. Det är sötningsmedel som gör att det är laxerande. Jag kan inte dricka light-läsk utan att bli dålig iaf.
Haha, finns viss risk =) Jag blir väldigt fjärtig av mycket sötningsmedel men det blir inte särskilt mycket mer fart på magen. En del magar reagerar säkert inte alls.
så man kan använda sig av tuggumi ifall man vill gå ner i vikt eller ?
Det med. Tycker man denna bantningsmetoden låter bra är det nog dags att ta sig en funderare kring sitt förhållande till mat och vikt. Inget illa, men faktiskt låter det inte hälsosamt att ens tänka så.
Det brukar tom stå en varningstext på paketen om laxerande effekten.
Om man äter många tuggummin kan man bli lös i magen, själv fiser jag jättemycket av bara ett fåtal tuggummu