• Anonym (tuggummi??)

Tuggummi laxerande effekt??

Jag har hört att sockerfria tuggummin ger laxerande effekt eftersom det innehåller ämnet sorbitol. Jag slängde nyss i mig en helt förpackning extra-tuggummin, kommer jag blir jättedålig i magen tror ni?

• Svar på tråden Tuggummi laxerande effekt??
  • Anonym

Mycket möjligt. Det är sötningsmedel som gör att det är laxerande. Jag kan inte dricka light-läsk utan att bli dålig iaf.

• ThisIsMe

Haha, finns viss risk =) Jag blir väldigt fjärtig av mycket sötningsmedel men det blir inte särskilt mycket mer fart på magen. En del magar reagerar säkert inte alls.

• Anonym (tuggummi??)
    dziewczynka skrev 2012-06-28 17:50:34 följande:
    så man kan använda sig av tuggumi ifall man vill gå ner i vikt eller ?
    haha aa men jag tror nog inte det håller i längden.. finns bättre sätt att gå ner på.
  • ThisIsMe
    Borde man väl kunna, om man tuggar tillräckligt många, men det låter utomordentligt dumt!
  • Venne
    Är nog trevligare att ta en promenad än att sitta med magknip och diarré på dass hela dagarna  
  • ThisIsMe
    Venne skrev 2012-06-28 19:30:45 följande:
    Är nog trevligare att ta en promenad än att sitta med magknip och diarré på dass hela dagarna  
    För att inte tala om näringsbristen som lär följa med daglig diarré.
  • Venne

Det med. Tycker man denna bantningsmetoden låter bra är det nog dags att ta sig en funderare kring sitt förhållande till mat och vikt. Inget illa, men faktiskt låter det inte hälsosamt att ens tänka så. 

• Anonym (tuggummi??)
    Venne skrev 2012-06-28 19:52:48 följande:
    Det med. Tycker man denna bantningsmetoden låter bra är det nog dags att ta sig en funderare kring sitt förhållande till mat och vikt. Inget illa, men faktiskt låter det inte hälsosamt att ens tänka så. 
    Men herregud hon skojade väl bara? :D
  • Anonym

Det brukar tom stå en varningstext på paketen om laxerande effekten.

• Anonym
    Anonym (tuggummi??) skrev 2012-06-29 20:37:57 följande:
    hoppas det
  • dziewczynka
    Anonym (tuggummi??) skrev 2012-06-29 20:37:57 följande:
    tyvärr skojade jag inte, bara undrade.. har redan problem med det har haft både anorexi ochhar bullimi nu men har kommit ner i en svacka igen typ :/ så undrade om det gick bra med tuggumi för att få ur sig det, för kan inte spy upp det lika enkelt nu, det går typ inte :(
  • Anonym (x)
    dziewczynka skrev 2012-06-30 12:03:12 följande:
    tyvärr skojade jag inte, bara undrade.. har redan problem med det har haft både anorexi ochhar bullimi nu men har kommit ner i en svacka igen typ :/ så undrade om det gick bra med tuggumi för att få ur sig det, för kan inte spy upp det lika enkelt nu, det går typ inte :(
    Det fungerar faktiskt inte. Laxermedel i bantningssyfte fungerar inte, tarmarna har ju redan processat maten. Om det hade fungerat hade du skitit ut halvfärdigsmält mat, vilket man ju inte gör av laxermedel/saker med laxerande effekt. Det får igång tarmarna men är inte alls effektivt i viktminskningssyfte.
  • Anonym

Om man äter många tuggummin kan man bli lös i magen, själv fiser jag jättemycket av bara ett fåtal tuggummu

• dziewczynka
    Anonym (x) skrev 2012-06-30 17:02:17 följande:
    Det fungerar faktiskt inte. Laxermedel i bantningssyfte fungerar inte, tarmarna har ju redan processat maten. Om det hade fungerat hade du skitit ut halvfärdigsmält mat, vilket man ju inte gör av laxermedel/saker med laxerande effekt. Det får igång tarmarna men är inte alls effektivt i viktminskningssyfte.
    aha okey, tack:)
Svar på tråden Tuggummi laxerande effekt??