• Anonym

är mitt barns avföring normal?

Min dotter är 19 månader gammal och hennes bajs är alltid jättekladdigt, det sätter sig alltid på huden och det blir alltid en dusch vid nr 2.
    Ska bajset vara kletigt?! det är det verkligen varje gång. borde det inte lägga sig i blöjan bara?

• Svar på tråden är mitt barns avföring normal?
  • gryning2

Jag tycker det låter bra att det är lite kletigt faktiskt. Alltså inte om det vore jättelöst som diarré men det fattar jag det inte som att hon har? Att det är lite löst kletigt tyder ju på att hon inte är förstoppad och att hon får i sig bra med vätska.

Mamma till två pojkar födda 2007 och 2011
  • Anonym
    gryning2 skrev 2012-06-28 18:13:16 följande:
    Jag tycker det låter bra att det är lite kletigt faktiskt. Alltså inte om det vore jättelöst som diarré men det fattar jag det inte som att hon har? Att det är lite löst kletigt tyder ju på att hon inte är förstoppad och att hon får i sig bra med vätska.
    nej det är inte löst alls, utan kletigt. geggigt liksom... som gegga.
  • gryning2
    Anonym skrev 2012-06-28 18:15:58 följande:
    nej det är inte löst alls, utan kletigt. geggigt liksom... som gegga.
    Låter som det ska vara. Det är klart att det geggar fast då hon har blöja. Om man bajsar i toa blir det ju "fallhöjd" vilket det inte blir i blöja.
  • Anonym
    gryning2 skrev 2012-06-28 18:22:04 följande:
    Låter som det ska vara. Det är klart att det geggar fast då hon har blöja. Om man bajsar i toa blir det ju "fallhöjd" vilket det inte blir i blöja.
    ja det är ju sant.
    men hon bajsar i regel 2 ggr/dag och det är ofta att man kan se vad hon ätit i bajset, tex majs, russin, vitkål, apelsin . är DET normalt? Om hon äter russin kan hon bajsa 20 minuter efter och man ser då russina i bajset
  • gryning2
    Anonym skrev 2012-06-28 18:32:33 följande:
    ja det är ju sant.
    men hon bajsar i regel 2 ggr/dag och det är ofta att man kan se vad hon ätit i bajset, tex majs, russin, vitkål, apelsin . är DET normalt? Om hon äter russin kan hon bajsa 20 minuter efter och man ser då russina i bajset
    Så brukar det vara för min ettåring också. Just russin och majs kan passera rakt igenom. Jag brukar vara försiktig och bara ge litegrann. Magen klarar väl inte av att smälta det ordentligt.
  • Anonym
    gryning2 skrev 2012-06-28 19:04:14 följande:
    Så brukar det vara för min ettåring också. Just russin och majs kan passera rakt igenom. Jag brukar vara försiktig och bara ge litegrann. Magen klarar väl inte av att smälta det ordentligt.
    tack för dina svar. det känns som att jag oroar mig i onödan :P
  • gryning2
    Anonym skrev 2012-06-28 19:36:48 följande:
    tack för dina svar. det känns som att jag oroar mig i onödan :P
    Ja jag tror inte det är någon fara faktiskt =) Ditt barn är ju fortfarande så litet och magen klarar inte allting helt obehindrat.
Svar på tråden är mitt barns avföring normal?