Blinkhinna/ Allergi?
Min kisse harhaft sedan från och till något i ögonen plus att blinkhinna innifrån syns då han sover eller i bland om han blinkar.
Tredje gången då det kom for jag till veterinären med honom och veterinären påstodd/sa att de va inte något skadat på hornhinnan att de tydde på någon sorts allergisk reaktion och att de var inget allvarlig såg hon det som. Fick ögonsalva och har nu snart droppa 10dagar, de relativt återställt och han äter, går på lådan och nog leker lite. Och är liksom nog med och så. Här i söndags fick han något konstigt anfall ute och sprang i väg som en tok (har honom i koppel) och jag ville inte hinna springa med, så själv tycker jag inte han verkar sjuk på det viset alls.
Har uteslutit allt, ersatt allt med oparfymerat, tagit bort alla mina blommor, men det är fortfarande där. Jag kan inte förstå vad det kan vara. Har tid hos vet. som skött hans ögon den 16.7 så då skall jag diskutera med henne om man kan ta nå prover el. dyl.
Vet någon vad det ev. kan vara?
Har någon haft liknande problem?
Kissen Rambo är ca 13 år men endå ganska så pigg o så för sin höga ålder. Han har vitt på ögonlocket,
eller det ser ut som någon skulle ha "rakat" honom där...och sedan blir han extra vit mellan ögat och örat.
På bilden syns inte blinkhinna (eller va de är för hinna) .. Lite syns det på högra ögat (högra sidan då man tittar på datorn såhär)