• 2barnsmamman89

Någon som fött på NÄL?

Vill gärna veta era erfarenheter att föda på NÄL och även hur BB tiden var.

Hur var personalen? Fanns det någon inne hos er hela tiden? lyssnade dom på era önskemål? Hur tycker ni att ni blev behandlade både under och efter förlossningen? Har dom sen/tidig avnavling?

Ska själv föda mitt 3e barn där, mina 2 tidigare barn är födda i Borås.    

♥Elina 22/1-2010♥Linnéa 21/6-2011♥BF 31/12-12♥
  • Svar på tråden Någon som fött på NÄL?
  • villvillvill

Förlossningen är toppen bb är skit.
    Hört väldigt väldigt många som är missnöjda med bb på näl likaså jag..

Men neonatal (stavning?) har jag hört är super, men den vill man ju helst slippa..

• Propellen

Födde på NÄL 2010. Helt fantastisk upplevelse, har inget negativt att säga. Trivdes ypperligt och kände att jag fick god kontakt med samtliga. Fräscht, tillmötesgående personal och nu i efterhand bara en positiv känsla kring hela situationen! Har aldrig hört något negativt och känner väldigt många som fött där både en, två och tre gånger. Några har även behövt vara på Neonatal.
    Väntar i dagsläget barn igen (BF i augusti) och skulle helst av allt vilja föda på NÄL även denna gång men då jag numera är bosatt i Västra Göteborg så känns det ju lite avlägset att få till det ;)

• Propellen

Håller tummarna för att bebisen vill ut lite tidigare den här gången och jag råkar befinna mig på vårt sommarställe på Tjörn (där vi tidigare bodde permanent) när det väl är dags. Då ringer jag NÄL direkt, så bra tycker jag att det var! :)

• villvillvill

Då hoppas jag att nästa gång blir bättre än sist.
    Ville bara gråta och åka hem.
    Dock var jag där natten då de öppnade nya bb och de var otroligt mycket människor inlagda så kanske var att de var mycket att göra å stress runt nya lokaler som gjorde dom som dom var.

• idaflisan

Fött 7 barn på NÄL  och vart påbåde neo och de andra avd har bara bra erfarenheter

• Litet My

Har inga bra erfaremheter av NÄL alls, födde första barnet där,födde min andra på Östra och de är jag supernöjd med.

• Lupiner

Har fött 3 barn på näl - tycker både fl o bb varit toppen! Kan inte tänka mig bättre ställe. Senaste barnet för 5 v sen. BB är nyrenoverat o i stort sett bara enkel rum.

• 2barnsmamman89

tack för informationen :) känns bra att dom flesta är nöjda!! är ju lätt att oroa sig när man är vn att föda på annat ställe ;)

♥Elina 22/1-2010♥Linnéa 21/6-2011♥BF 31/12-12♥
Svar på tråden Någon som fött på NÄL?