• Anonym

Får inte ut avföringen, förstoppning. Så smärtsamt !! Vad ska man göra??

Det här är ju så pinsamt och smärtsamt så det finns inte. Jag var nödig så in i den två timmar innan jag kunde gå på toaletten idag eftersom vi körde bil, säkert därför jag har förstoppning nu (?), hade jag vetat att det skulle sluta såhär hade jag gått in på någon mack och lånat toaletten. Det sitter precis vid öppningen och det gör så jävla ONT. Får inte ut det. Försökte första gången i 30 minuter ca innan jag gav upp. Har sen försökt två gånger till sen under kvällen, men pga sprickor gör det så ont så tårarna faktiskt rann efter bara nån minut av försök att krysta. Vad man ska man göra? Jag vet att det finns laxermedel på Apoteket men det är inte öppet såhär dags och inte hjälper det väll heller när det ligger vid öppningen? Nu gör det inte så ont, utan när det ska ut.. och ut måste det ju. Hjälp!!!

• Svar på tråden Får inte ut avföringen, förstoppning. Så smärtsamt !! Vad ska man göra??
  • SaraD

koka linfrön i lite vatten och drick. Sjukt äckligt, men bra.

• Din mamma

Okej. Äckligt jag vet, men du kan inte försöka gröpa ut det bit för bit?

• Anonym

Drick vatten! Har du kört bil länge förlorar du vätska. Vattnar du upp dig underlättar det toabesöktet.

• Anonym

Kör upp en tumme i slidan och pressa ut från "insidan".

• Anonym (stackare!)

Usch stackars dig!

Jag vet att med barn så kan man föra upp en febertermometer med vaselin på. Man smörjer o retar tarmen samtidigt. Kanske värt att prova?

• Anonym

Drick 1 msk linfröolja (smakar inget) kan blandas i 1/2glasvatten om du vill inom 12-24 tim har du gått på toa. Linfröolja kan köpas på ica el likande och effektivt mot förstoppning

• Anonym

Försökt att gröpa ur men det gick inte, riktigt äckligt och helt i onödan. Att trycka upp tummen slidan skulle jag kunna testa men jag är rädd för att det spricker sönder helt där bak då, har ju redan fått små sprickor för att den är för stor och hård. Ska dricka någon liter vatten och se om det hjälper. Har tyvärr ingen linfrö hemma.

• Anonym

Fil/yoghurt
    Päron
    Katrinplommon

Drick mycket vatten och gå en promenad

Svar på tråden Får inte ut avföringen, förstoppning. Så smärtsamt !! Vad ska man göra??