• Anna jv

Hugg i magen/ äggstockarna när jag nyser

Är i vecka 14 +3
    Jag har märkt de senaste veckorna att det hugger till i magen/äggstockarna varje gång jag nyser! Det är väldigt obehagligt och det gör jätteont!
    Någon som känner/ har kännt av det eller hört någon säga det innan???
    Tycker att det är konstigt att det gör så ont... trots att det är korta perioder! ... men vill försöka att inte oroa mig för mycket!
    Tacksam för alla svar!
    Kram

• Svar på tråden Hugg i magen/ äggstockarna när jag nyser
  • grabbmamman linda

Ligamenten säkerligen! Hugger till när jag nyser eller hostar oxå.. gör riktigt ont en liten stund.. men det är inget farligt.

• anne h

jag hade så, har så fortfarande.. eller det är inte _i_ äggstockarna det är, utan i trakterna av dem.. BM sa det var foglossning..
    (har så ff alltså, fast mitt yngsta barn är 6 år)

• Anna jv

ok... då är jag inte ensam då!?
    Men trist att det gör så ont... obehagligt!

• Lundelus

jag känner igen det där precis, det gör jätteont ( är i v 14+2)

• ajnas

Är helt säkert ligamenten! Snörena som håller i livmodern, eller hur det nu är Kände också det, faktiskt mest runt vecka 14 men även ibland senare, speciellt när jag låg ned i sängen på sidan och nös eller hostade. Även när jag vände mig i sängen ibland. Kunde göra så jääävla ont. På sidan av magen, liksom.

• Boaormen

jag har varit förkyld nu i snart tre veckor och fått ont precis så där vid äggstockarna kanske "var tredje gång" jag nyst. Har också kännt det så där om jag tagit i för att snyta mig ordentligt. Har varit riktigt orolig, har kännts precis som om hela livmodern varit på väg att lossna eller ngt! Skönt att flera också har de här "smärtorna"....

• sandy82

Vad skönt det känns att ha fått en förklaring, kände de idag trodde nästan att nu är det kört. Är i vecka sju, fy va tiden går sakta...

• henna4

Hej

Är med i 14+3... Har likadant...
    Inget att oroa sig för enligt läkaren.
    Ha det bra

• micki

men så har jag känt utan att vara gravid.

Kan man ha så utan att vara gravid eller var jag gravid och fick missfall?:-O
    För precis så som ni beskriver har jag känt flera ggr

• ajnas

Man kan säkert känna så utan att vara gravid. De där ligamenten, "banden", finns ju där alltid, men just när man är gravid blir de ju extra känsliga eftersom de töjs och spänns och sträcks. Men som sagt, de finns ju alltid där och kan säkert alltid göra ont om man gör någon rörelse som inte passar dem. Jag kan inte säga om jag känt det innan jag blev gravid, det är ju först nu som man analyserar minsta grej och blir LIVRÄDD när det gör ont i magen. Förut tänkte man ju bara "Aja, det går nog över"...

• Krambanan

Har haft så sedan jag började få mens. Inget farligt alls. Känner mycket mer av det nu under graviditeten dock..

• Lusen1

Samma här!! skönt att läsa vad det är. Trots att det är min andra graviditet vet man inte allt. tack tack

• BubblAnn

Har samma syntom. Hade det även med första barnet. Det var inget onormalt sa min barnmorska.

Svar på tråden Hugg i magen/ äggstockarna när jag nyser