• RollerSkatingTiger com

Ensamstående Förälder

Jag, som är ensamstående till 3 små, känner ofta att man kanske skulle behöva ha en hjälpande hand i bland. Men det kommer stunder, då jag ser på mina vänner runt omkring, vilka problem dom har med sina gubbar, vad dom får stå ut med. Då kan jag inte låta bli att vara lycklig över hur skönt jag har det. Ingen som ska vara med och bestämma, ingen som kan trycka ner mig och säga att jag gör fel, ingen som kan klämma åt mina ömma punkter och göra mig lessen på något sätt. 

Jag känner att det är skönt att få vara sin egen och kunna bestämma själv om vad som gäller.
    Är jag knäpp nu, eller finns det fler som tycker som jag?

//
    Mitt enkla jobb, kan bli ditt enkla jobb. 
    RollerSkatingTiger.com
    Gratis E-book som lär dig bli ekonomiskt självständig.  

• Svar på tråden Ensamstående Förälder
  • Sirendes

Du har rätt. Jag har varit ensam med två små barn och det var tungt och stressigt ofta, men det hade också sina fördelar. Kunde njuta mer av livet eftersom ingen bråkade med mig och jag visste att hur barnen hade det bara hängde på mig, på gott och ont. Är i en relation nu och det är praktiskt lättare, men känslomässigt svårare. Relationen är mitt största dilemma och har varit i mina tidigare relationer också. Det finns någon som man älskar och som är snäll ibland och gör en ledsen ibland, någon som är sur när man själv vaknar glad som en sol och drar ner en i surhet, någon som vill vara med och bestämma och till slut bestämma allt och begränsar ens personliga utveckling.. Ja, det beror naturligtvis helt på vem man träffar men det kan helt klart vara mycket jobbigare att vara två än en när de två drar åt olika håll!

Svar på tråden Ensamstående Förälder