• Anonym

Jättesvårt

Varje gång jag ska lämna min lilla dotter till stödpersonen för lillan ska träffa sin pappa. Jag kan inte slappna av. För jag vet hur hon blir efter varje umgänge. gråter skriker vill inte jag ska röra henne. Hon äter inte sover inte. får mardrömmar.

Sen efter ett tag så går allt detta över.

Hur ska jag som mamma beter mig.

Jag är lugn när jag lämnar min dotter.         

• Svar på tråden Jättesvårt
  • katalysator

Hur gammal är hon? Beteendet kan ha väldigt olika orsaker och lösningar beroende på ålder Glad

• Anonym
    katalysator skrev 2012-06-29 10:49:46 följande:
    Hur gammal är hon? Beteendet kan ha väldigt olika orsaker och lösningar beroende på ålder Glad

Hon är 2 år.
  • Anonym
    katalysator skrev 2012-06-29 10:49:46 följande:

det är jobbigt sitation när hon är ledsen varje umgänge när jag lämnar och hämtar henne hon vill inte ens att jag ska röra henne när jag har hämtat henne
  • Anonym

Samtidigt är hon i en ålder där hon utvecklas mycket så håll ut, kanske kan kp komma och träffa er och göra nåt roligt så hon inte förknipar ditt mående med kp för hur gärna du än försöker dölja så läser ungen av dig. Fråga kp om ni kan ta en picknick i lekparken nån timme innan varje ug för är du trygg med kp så kan du vara lugn under ug

• Anonym
    Anonym skrev 2012-06-29 16:16:14 följande:
    Samtidigt är hon i en ålder där hon utvecklas mycket så håll ut, kanske kan kp komma och träffa er och göra nåt roligt så hon inte förknipar ditt mående med kp för hur gärna du än försöker dölja så läser ungen av dig. Fråga kp om ni kan ta en picknick i lekparken nån timme innan varje ug för är du trygg med kp så kan du vara lugn under ug

Men detta är jobbigt sitation för min dotter blir förvirrad, För `pappan`har knappt varit med i bilden o nu helt plötsligt bryr han sig. Han har håll på o jävlas med mig sen tösen var 3 månader. Hotat mig o ta henne ifrån mig för jag är sjuk. O sen träffade han en tjej o allt det där med att höra av sig o fråga hur tösen mår uteblev. O nu helt plöstligt vill han träffa henne mer dommen i tingsrätten blev att de skulle lära känna varandra sakta framåt. en gång i veckan i 2 timmar.men han är inte nöjd. HAn vill pang på det ta hem henne visa runt henne.
  • Anonym

Att ungen blir förrvirrad ts är inte så konstigt men det får du leva med var glad att han bryr sig nu och er unge har en chans att lära känna han. Din/er unge lär bli besviiken på er båda flera gånger om i livet och inget du kan skydda den från om du inte sätter ungen i en glasbubbla såklart. Sluta sjåpa dig och gör det rätta för ungen så den får lära känna sin andre förälder

• Anonym
    Anonym skrev 2012-06-30 08:02:19 följande:
    Att ungen blir förrvirrad ts är inte så konstigt men det får du leva med var glad att han bryr sig nu och er unge har en chans att lära känna han. Din/er unge lär bli besviiken på er båda flera gånger om i livet och inget du kan skydda den från om du inte sätter ungen i en glasbubbla såklart. Sluta sjåpa dig och gör det rätta för ungen så den får lära känna sin andre förälder

Du behöver inte bli sur på mig. Jag tycker detta är jobbigt. O jag har försökt att bli vän med pappan innan flera gånger. Men han har hotat bara mig o sagt att han ska ta henne ifrån mig. Hur tror du det känns.

Sen förstår jag det att hon behöver sin `pappa`. O hans nye tjej lägger näsan i blöt å det gillar jag inte. Hon säger till pappan säg nu pappa hela tiden o då förstår tösen mer att du är pappa typ det.  
  • Anonym

Vad du tycker eller inte tycker är ganska oväsentligt om det gynnar ungens relation med sin pappa tycker det är superbra att ungens nya mamma stöttar pappan att säga pappa om han inte är van. Han kanske inte vet hur han ska bete sig mot ungen för han känner att du är avig och studerar han och är negga mot allt han gör. Klart han behöver suport då och bra att han får det med. Jag har ett ex som oxå påtala han skulle ta ungen från mig sen insåg jag att när jag börjar låta han vara den braiga pappan han är utan att kräva att följa mina regler och tyckande så mår alla bra och då behöver inte hans nya lägga sig i heller så jag tror du skapar mer problem och hålla på som du gör en låta han ta ansvar för sin tid med sin unge och den tiden skiter du i så ska du se att ni alla 3 kommer må bättre för du kan inte göra om han men du kan ändra ditt tänk kring allt

• Anonym

Hur kan det vara svårt att förstå att pappan vill ha barnet hemma hos sig och varför är det ett problem me att hans brud ger tips om va han ska säga? Ge ungen en chans att lära känna pappan hemma hos han.

Svar på tråden Jättesvårt