• Maroschka

Hur får man bort den hemska lukten från jeansen?

Jag beställde hem ett par svarta jeans från HM för ett tag sedan. När jag tog fram dom luktade dom väldigt starkt av...jag vet inte vad. Brännt gummi typ. Jag tänkte att det var för att dom var nya så jag använde dom en dag och tvättade dom sedan men den där lukten är kvar även efter den tvätten och efter 4 tvättar till. Jag var så envis och tänkte att kanske vid nästa tvätt och nu känns det försent att börja tjaffsa med HM. Lukten vägrar försvinna och när jag har dom på mig så kan jag under hela dagen känna den där lukten fån byxorna.

Finns det något man kan göra? Något man kan ha i tvättmedlet eller så? 

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~~Vilda 101214~~
  • Svar på tråden Hur får man bort den hemska lukten från jeansen?
  • Euphoria

Lägg dom i vatten med någon dl ättika i och lått dra några timmar, skölj och tvätta - tar bort lukt supereffektivt

• Maroschka

Åhh tack det ska jag prova direkt!!

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~~Vilda 101214~~
  • RoadRunner

Hade samma problem med ett par HM byxor. Fick tvätta dom många gånger innan dom slutade lukta. Nu menar jag faktiskt många gånger, tror det blev 13 gånger innan jag klarade av att ha dom på mig. Och då luktade dom fortfarande men mycket svagare. Skrev till HMmen fick som svar att deras kläder endast färgas med godkända medel så lukten kan inte vara något problem orsakat av dom... Nehe jag köper byxor som jag impregnerar i nåt som luktar som en färgfabrik och klagar hos er för skojs skull. Smart HM smart.

A clever person solves a problem. A wise person avoids it. - Albert Einstein
  • Rigmor Mortis

Jag hade ett par jeans från kappahl som jag till sist gav upp om och dumpade i en UFF-container. De luktade krut hur jag än gjorde.

Svar på tråden Hur får man bort den hemska lukten från jeansen?