• Kaliinka

Mat på sj-tågen!

Hejhopp! 
    Ska om ett par timmar sätta mig på ett sj-tåg och åka norrut. Jag har åkt en hel del med sj-tågen och alltid köpt mat ombord. Men det kostar ju en extra krona om man säger så...

Nu slog det mig, kan man köpa med sig tex mc Donalds och äta ombord?  Hemma gjorda mackor och saft är ju lättare att "smyga ner i väskan" elr vad man ska säga. 

Är det nån som har koll o kan ge ett snabbt svar?! :) 

• Svar på tråden Mat på sj-tågen!
  • Pudel

Självklart kan du ta med en macka. Mc Donalds luktar äckligt för dina medpassagerare så försök undvika det.

• katalysator

Ja, det går jättebra! Du får dock inte äta den i bistorn eller värma den i bistrons microvågsugnar, utan du äter på din plats.

Tänk på att många blir åksjuka eller är allergiska så undvik mat och frukt som luktar starkt. McDonaldsburgare och apelsiner är döden på tåg Tungan ute Kall mat som sallader, mackor, sushi eller annat som inte luktar funkar kanon.

• Kaliinka

Okej! Tack alla för svaren! Skrattande
    Så mycket tåg som jag har åkt sista tiden känns det ju som att jag borde ha koll... Men som sagt, har ju mest köpt mat direkt på tåget, blir ofta sista minuten resor! :)

Ska tänka på att inte köpa mat som inte luktar starkt! Drömmer 

• katalysator

(Därmed inte sagt att folk inte tar med sig mat från Donken, det är fullt tillåtet. Att åka regionaltågen från Stockholm mellan 18-19 en vardag är som att åka i en McDonaldsrestaurang. Och det är inte roligt Rynkar på näsan)

• Kaliinka
    katalysator: jag förstod att det var helt okej att äta donken (Vet inte hur jag forma meningen utan att låta otrevlig!) Glad, men som sagt, man kan ju tänka på sina med resenärer!! Glad
  • Kaliinka
    Kaliinka skrev 2012-06-29 12:50:13 följande:
    katalysator: jag förstod att det var helt okej att äta donken (Vet inte hur jag forma meningen utan att låta otrevlig!) Glad, men som sagt, man kan ju tänka på sina med resenärer!! Glad
    Ska forma meningen * gick lite för fort! 
  • Marlean

Ta med någon god bauguette eller något. Enkelt att äta och mättande.

• Pirum

Man kan ju heller inte räkna med att det bombsäkert finns en restaurangvagn även om det står att det ska göra det. Vi åker ett par gånger om året hela familjen och packar alltid matsäck för att inte riskera att barnen måste vara hungriga för att SJ klåpar sig. Det har hänt ett par gånger att tåg har varit utbytta och så är det någon trasig godisautomat som (inte) står för förtäringen. 

Klart du ska ta med dig mat! :) 

Svar på tråden Mat på sj-tågen!