• Sanna o Ryan

Vilken färg är finast på trähus?

Vi har ett rött hus men huset behöver målas om och vi vill inte ha det i rött längre. 
    Vi tvekar mellan vitt, grått och gult, och jag blev nyfiken på vilken färg NI där ute föredrar! 

Röda hus verkar vara populärast men vilken färg är egentligen finast?!   

(Ps. Även om du föredrar ljusblått eller faluröd så välj den färg som står i omröstningen. Annat gäller bara för färger som inte är speciellt vanliga, t.ex rosa och turkos.) 

♥ Adam och Oliver ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken färg är finast på trähus?
  • Khaleesi

Det beror ju helt på vilken stil det är på huset. För att jämföra med Astrid Lindgren-hus så passar ju Emils hus bäst i rött och Madickens hus bäst i vitt eller ljusgult, medan Skorpans hus i Körsbärsdalen bör vara träfärgat.

Men oftast tycker jag rött blir finast på trähus.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • So Cal

Vitt.
    Och den absolut värsta färgkombinationen är rött hus med BLÅ knutar. Hur tänkte de där?

• FruSen

Det beror helt på hur huset ser ut tycker jag. Vissa trähus är snyggast i rött. Vissa hus är snyggast i vitt. Vissa hus är snyggast i grått osv osv.
    Vi har själv ett trähus vi ska måla om och vi kommer sikta in oss mot en grå ton med vita knutar.

• Sanna o Ryan
    So Cal skrev 2012-06-29 12:31:52 följande:
    Vitt.
    Och den absolut värsta färgkombinationen är rött hus med BLÅ knutar. Hur tänkte de där?
    Rött hus med blå knutar har jag aldrig sett, däremot grått hus med röda knutar. Då tyckte jag det var konstigt, nu tycker jag det är charmigt
    ♥ Adam och Oliver ♥
  • FruSen
    Haha, ja!!
    Cal skrev 2012-06-29 12:31:52 följande:
    Vitt.
  • Khaleesi

Vitt hus med svarta knutar är inte så jäkla charmigt det heller...

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Sanna o Ryan
    FruSen skrev 2012-06-29 12:33:50 följande:
    Det beror helt på hur huset ser ut tycker jag. Vissa trähus är snyggast i rött. Vissa hus är snyggast i vitt. Vissa hus är snyggast i grått osv osv. Vi har själv ett trähus vi ska måla om och vi kommer sikta in oss mot en grå ton med vita knutar.
    Kan du ge exempel på olika husmodeller som passar i en viss färg? Kanske länka från google?
    ♥ Adam och Oliver ♥
  • So Cal
    Sanna o Ryan skrev 2012-06-29 12:35:06 följande:
    Rött hus med blå knutar har jag aldrig sett, däremot grått hus med röda knutar. Då tyckte jag det var konstigt, nu tycker jag det är charmigt
    Det finns massor, så någon gång i tiden måste det varit lite vågat och poppis med den förskräckliga kombinationen.
  • FruSen

På vår gata finsn ett gult hus med gröna knutar. Lite halvkonstigt men det passar till huset.

Gillar dock inte vita hus med svarta knutar. Nej, det går fetbort.

Vårt hus som vi köpte hösten 2011 är ett grått hus med blåa knutar (!!!!) och det ska målas om i sommar!

Svar på tråden Vilken färg är finast på trähus?