Jag vill inte ha barnet i magen längre!
Börjar närma mig slutet nu och känner mer och mer att jag inte vill ha barnet. Har varit tveksam till graviditeten ända sen mitten typ. Kan man adoptera bort det? Någon som vet vart jag ska vända mig?
Börjar närma mig slutet nu och känner mer och mer att jag inte vill ha barnet. Har varit tveksam till graviditeten ända sen mitten typ. Kan man adoptera bort det? Någon som vet vart jag ska vända mig?
Det låter verkligen som om du behöver hjälp! Prata med din barnmorska! Hoppas att det ordnar sig för dig och bebisen.
ring din BM i morgon och prata med henne.
Du måste fixa nån att prata med! Mödravårdscentralen måste kunna hjälpa dig.
Du kontaktar då ditt socialkontor.
Jag vet inte riktig hur man gör men jag antar att du kontaktar Komunen där du bor eller möjligen socialstyrellsen och där igenom får fram mer information om hur du ska göra det är mitt förslag. Det ska gå att adoptera bort sitt barn även inom Sverige vad jag vet.
Lycka till med vad du än väljer.
Vad kan hon göra?
Okej, tack..
Det adopteras bara bort ca:2st svenska barn varje år...
Klart du har rätt att adoptera bort ditt barn om det är det du vill och låt ingen säga till dig att det är fel. Finns massor med bra familjer som längtar efter ett litet barn. Ta kontakt med BM eller psykolog först dock så du får prata igenom det ordentligt och inte fattar ett beslut som är fel för dig! Lycka till!
TheBlueRose: Jaha och?