• Anonym

Korsett mot putmage?

Jag har inte varit gravid men har ändå alltid haft putmage. Jag är väldigt smal och har alltid tränat mycket och kan få rutor på magen, men är trots det väldigt putig. Det är alltså inte fett som gör det, för jag har inte mycket fett på kroppen.

Jag vet att man ska träna de inre magmusklerna men jag har provat allt och det fungerar inte. Nu funderar jag på om en korsett kan hjälpa. Jag har sett bilder på vissa personer som fått extremt smal midja för att de gått med supertight korsett, så de inre organen har flyttat sig helt enkelt. Jag är inte ute efter något extremt resultat, utan vill bara att organen ska dra in sig lite så putet försvinner.
    Har någon provat att göra så? Fungerar det?

• Svar på tråden Korsett mot putmage?
  • Anonym

Nej det gör det inte, på mig gav det ytterst lite resultat så jag valde att ha trosor och annat som höll inne magen. Riktigt jobbigt. Avskydde den där putande magen eftersom jag var smal egentligen!
    Nu är jag gravid och slipper se eländet för jag har en fin bebis mage istället. Jag hoppas starkt på att magen kommer förändras efter graviditeten. 

• Lacey

Tight lacing fungerar ha.
    Men nu pratar vi om riktiga korsetter med fjäderstål och det hela bygger på att du i stort sett alltid har korsett på dig.
    Men det är ju midjemåttet som påverkas, inte själva magen.

Magen trycks neråt och har du mycket put så kommer du behöva en longline korsett.
    Riktiga korsetter är dyra, det kräver övning och det är riktigt oskönt innan du vant dig.

Jag skulle rekommendera en riktigt bra gördel istället.

Är du firtfarande intresserad så googla tight lacing corset.

• Anonym
    Lacey skrev 2012-06-29 18:37:29 följande:
    Tight lacing fungerar ha.
    Men nu pratar vi om riktiga korsetter med fjäderstål och det hela bygger på att du i stort sett alltid har korsett på dig.
    Men det är ju midjemåttet som påverkas, inte själva magen.

Magen trycks neråt och har du mycket put så kommer du behöva en longline korsett.
    Riktiga korsetter är dyra, det kräver övning och det är riktigt oskönt innan du vant dig.

Jag skulle rekommendera en riktigt bra gördel istället.

Är du firtfarande intresserad så googla tight lacing corset.
    Kan en gördel räcka för att permanent trycka in organen?
  • Anonym (funderar)

Jag har också alltid varit sådär fint smal, men har breda höfter och en liten putmage oavsett hur lite jag vägt och oavsett hur jag gymmat. Dock har jag ju inte frågat någon professionell om hjälp, har du frågat på något gym eller sökt efter någon kunnig som du kan ringa eller maila och som kan ge förslag hur du kan göra? För en liten putmage MÅSTE ju gå att träna bort, men kanske blir det i så fall magrutor som är enda alternativet och inte bara platt mage... Jag är ju inte särskilt förtjust i magrutor på kvinnor, men jag gillar platt mage. Korsett skulle jag dock pröva, har hört från vissa att det funkar och från andra inte så jag antar att det är individuellt!

• Anonym
    Anonym (funderar) skrev 2012-06-29 18:50:09 följande:
    Jag har också alltid varit sådär fint smal, men har breda höfter och en liten putmage oavsett hur lite jag vägt och oavsett hur jag gymmat. Dock har jag ju inte frågat någon professionell om hjälp, har du frågat på något gym eller sökt efter någon kunnig som du kan ringa eller maila och som kan ge förslag hur du kan göra? För en liten putmage MÅSTE ju gå att träna bort, men kanske blir det i så fall magrutor som är enda alternativet och inte bara platt mage... Jag är ju inte särskilt förtjust i magrutor på kvinnor, men jag gillar platt mage. Korsett skulle jag dock pröva, har hört från vissa att det funkar och från andra inte så jag antar att det är individuellt!
    Jag har rådfrågat på gym också och de har rekommenderat "plankan". Hjälper inte alls tycker jag.
    Jag får rutor väldigt lätt eftersom jag är så smal, men det ser så dumt ut när övre delen av magen är platt och fin och sen allt under naveln putar ut. Folk har alltid skämtat om att jag är gravid pga det.
  • Anonym (#1)

Senaste domen jag fick var att min mage endast kan "åtgärdas" med kirurgi men att det skulle vara rent kosmetiskt i sånna fall.

• Anonym
    Anonym (#1) skrev 2012-06-29 18:57:31 följande:
    Senaste domen jag fick var att min mage endast kan "åtgärdas" med kirurgi men att det skulle vara rent kosmetiskt i sånna fall.
    På vilket sätt hjälper kirurgi? Om man inte har fett att ta bort dvs?
  • Anonym (#1)
    Anonym skrev 2012-06-29 19:01:19 följande:
    På vilket sätt hjälper kirurgi? Om man inte har fett att ta bort dvs?
    Vet inte, jag frågade inte på det viset eftersom jag inte vill göra plastik kirurgi. Dom drar väl in den på något sätt. Jag frågade bara om det krävdes plastik kirurgi för att åtgärda och fick ja som svar. Inga förklaringar på hur och om det ens är något man vanligtvis gör.

Det är jättetydligt nu när jag är med barn att jag haft putmage, fick gravidmage fort och den har hela tiden varit stor. Alla kommenterar på min stoooora, fiiiina, mage. Jag vet att den är på grund av att min mage alltid tippat ut så jag förväntade mig att den skulle bli så.

Hur långt ut putar din? Min putar ända uppe från bröstkorgen.
  • Lacey

En gördel gör det inte permanent nej.

Ska du börja med tight lacing har du flera år framför dig med flera olika korsetter.
    Du måste alltid ha korsett på dig, under alla kläder.

Vilken stad bor du i? Finns det någon korsettbutik där så du kan gå och prova?

• Lacey

Men tänk på att en korsett pressar magen neråt under korsetten och gör själva midjan mindre. Påverkar alltså inte magen och putmagen kan lägga sig som en kant under korsett vilket gör att endast en vid kjol kan användas till korsetten.

Korsett och byxor är för övrigt jobbigt ihop. Och du kan inte böja dig etc. Så skor på först, eller assistens med påtagning. Ta på sig skor efter korsett är asjobbigt.

Svar på tråden Korsett mot putmage?