• SandraElias

snart v 33, fixerad och tryck neråt

Går in i v 33 i morgon va hos bm igår och hon tyckte sig känna att han redan va fixerad..Är mitt andra barn,min pojke blir 2 år den 11e augusti och denna lilleman är beräknad till den 26e augusti...
     I mellanåt trycker det så fruktansärt mycket ner och ilar och har sig och får sammandragningar...i bland känns det som om halva huvudet hänger utanför.......

¨någon som har så eller har haft och kom bebisen tidigare??  

• Svar på tråden snart v 33, fixerad och tryck neråt
  • Jajja87

Hej.. mina 2 barn har legat långt ner hela graviditeten, första barnet fixerade sig v 33 och andra barnet v 30.. det ilade och högg i livmodertappen 100 ggr om dagen /så fort jag rörde mig eller gick för snabbt så jag skrek till varenda gång.. sååå onttttt... har trott båda graviditeterna att dem skulle komma jättetidigt men första kom i början av v 38 och andra i 39 fulla veckor (och det sista var planerat snitt) så h*n kanske skulle legat kvar ännu längre

• Jajja87

ofta fixerar ju sig inte ens andra barnet förens förlossningen... men det stämde inte på mig iaf ;))

• Litet My

Mina tvåa var sådan, hon fixerade sig redan v:31 timm BM´s förvåning.

Jag var helt säker på att hon skulle ramla ut vilken sekund som helst emellanåt, men hon höll sig fram tills dagen före BF. Men obegagligt var det.  

• AnnaLilla

Jag är också i v. 33. (32+4) och känner exakt samma! Är också omföderska. Sonen är född 9 maj 2011.
    Här om natten hade jag så onda förverkar med 7 minuter imellan att jag trodde det var på g. Har haft mycket förverkar sen dess dock väldigt oregelbundna. Har städat och "boat" som en galning denna veckan. Vill inte att barnet ska komma allt gör tidigt. Får gärna hålla sig i magen nån vecka till!
    Hur mår du?

• SandraElias

usch ja förvärkar är ingen höjdare när vår pojke föddes gick jag först hemma med kraftiga förvärkar i 2,5 dygn mne 8-9 min mellan konstant men dom på förlossningen tyckte inte det va lönt att jag kom in förens det va 4 min mellan, till slut ringde jag in och ljög att det va 4 min mellan bara för att få komma in och bli undersökt.då va jag välkommen och va 3 cm öppen och fick stanna kvar och föda barn ;)....

jag har inga förvärkar än sålänge.bara väldigt kraftiga sammandragningar, vissa gör liiite ont.så knaske ändå är någon form av värk.......vill att han ska stanna kvar i 5 veckor till sen får han gärna komma.

annars mår jag bra förutom att jag är döds trött och trött i ryggen   

• moncen80

är i vecka 35+5 och bebisen e fixerad,och min barnmorska sa att oj så långt ner den ligger,  med första barnet så fixerade han sig i v 34.  
     men ha ont i mina ljumskar som attan .  så får se nr knodden vill komma ut, fick första barnet i vecka 38.  har mycket sammandragningar och mens värk, så man har ju fått åka in på koll några gånger till förlossningen.  
    Lycka till alla 

• AnnaLilla

Min son föddes på Bf+2 så hade inte räknat med att denna skulle komma för tidigt. Men nu börjar jag undra?!
    Men det värsta är ju att man faktiskt kan gå med fruktansvärda förverkar i flera veckor. Hoppas han ligger kvar i magen i alla fall två veckor till minst. Men efter v37 är han varmt välkommen att titta ut vilken dag som helst. Är less på vara gravid nu :) inte alls kul..

• SandraElias

idag trodde jag verkligen han skulle titta ut, va i affären med mannen och sonen...kunde knappt gå, tryckte på, trycker och ömmar mellan benen som efter en förlossning.märkligt.........blev alldeles kallsvettig

• AnnaLilla

Tur han inte tittade ut i mataffären :p det ilar fruktansvärt mycket

• AnnaLilla

Idag.. Jätte jobbigt, ibland bränner det i hela underlivet så mycket det trycket neråt. Jag kom inte ihåg att jag hade det så här förra gången men min sambo sa att de hade jag visst :) så kollade upp gamla inlägg här på fl från min förra graviditet. Och jo visst hade jag det. Jag beskriver exakt samma känsla. Skillnaden är dock att då var jag i v. 36-37. Och det var nästan 4 veckor innan Simon föddes.
    Så kanske ska man hade så här nu tiden ut?! Eller kommer lillebror ut tidigare tro?

Svar på tråden snart v 33, fixerad och tryck neråt