• Anonym (MammaM)

    Min make har fått en cancer,kronisk lymfatisk leukemi!!!!

    Det här kan inte va sant,jag tror jag drömmer!!! Min make på blott 43år har fått en form av leukemi,vi vet ingenting än hur det kommer att gå,nya prover har tagits och vi får svar om 2 veckor.Vi har 6 barn tillsammans och jag är 34år......jag vill verkligen INTE bli ensam Gråter Jag skulle uppskatta att få kontakt med andra här som befinner sig i en liknande situation.

  • Svar på tråden Min make har fått en cancer,kronisk lymfatisk leukemi!!!!
  • Anonym (N)

    Har ingen tröst att ge mer än att jag haft kontakt med en tjej som fick detta. Hon mår ganska bra idag. Kram

  • Anonym (Lisa)

    Min pappa har det och mår så bra som han bara kan idag

  • Anonym (MammaM)

    Det är ju så ovisst hur länge man kan leva m sjukdomen,hur länge har din pappa haft sjukdomen?? Min man e ju så ung så jag är rädd att den ska bli väldigt aggressiv då!

  • Anonym (MammaM)

    Finns det någon mer som vet nåt om sjukdomen?? Vill veta allt!! Klarar ej av den här ovissheten!!

  • Anonym

    Vad säger läkarna?
    Har de sagt om man ska behandla direkt eller om man ska avvakta? Man kan leva väldigt länge med denna sjukdom och vara utan symtom väldigt längre även om man kanske inte blir botad från den.

  • Glädje58

    Jag har Kronisk myelogen leukemi (KML) men vet inte riktigt vad skillnaden är mellan våra diagnoser.

    Hittade detta... Kronisk lymfatisk leukemi är mycket godartad och de flesta patienter kan leva ett normalt liv, oavsett om man behandlas eller ej... Men jag antar att även du har googlat en hel del.

    Jag har haft mitt i sex år. Jag tar en tablett varje dag för att hålla det i schack. Värdena bli bra på bara en månad. Man kan råka ut för lite biverkningar. Även lite trött. Jag tror inte att du behöver vara så orolig...

    kram Solig 

  • SIN74

    Vilket tufft besked. När min pappa fick cancer fick jag mycket stöd av en sida för anhöriga. Tipset fick jag av en snäll fl-are. Det var så skönt att få ställa alla frågor. Kram!!

  • Anonym (MammaM)

    TACK alla för era svar!!! Jag hoppas verkligen att det går att hålla sjukdomen i schack många år!! Vi vet ju som sagt så lite än,får vänta 11 dagar till på de sista provsvaren!

Svar på tråden Min make har fått en cancer,kronisk lymfatisk leukemi!!!!