• Anonym (Längtan)

Nyligen slutat med p-ring. Följas åt?

Den 10:e juni tog jag ut ringen, veckan därpå kom mensen som den skulle. Den 17:e juni skulle jag egentligen satt in en ny ring. Nu väntar jag på att kroppen ska komma igång, vill så klart att den ska göra det på en gång. Glad Köpte Femicur i går (planen var att jag skulle köpa tabletter med högre dos munkpeppar men det fanns ju inte i någon fysisk butik och då jag har ont om tålamod så fick det bli en sådan ask i stället) som jag dagligen tar två utav. Jag har även börjat lite med ägglossningstester och hunnit avverka två graviditetstester (desperat, jag vet). Man vet ju inte om ägglossningen kom igång direkt... Flört

Finns det någon mer som nyligen slutat med skydd och nu vill följas åt genom graviditetstester och symptom? Join!

• Svar på tråden Nyligen slutat med p-ring. Följas åt?
  • Smilla

Hej! Samma här! Fast jag är lite senare än dig. Tog ut min ring i tisdags och fick min mens idag så när den är slut så kör vi ;)

Spännande att ha någon att prata med det om när ingen annan vet ;)

• Smilla

De enda förberedelser jag tar är kvinnovitaminerna från Apoteket med folsyra.
    Är detta första försöket på första barnet för din del?
    För vår del blir det första försöket på andra barnet. Första barnet blev till på första försöket efter p-ringsuttaget för exakt 2 år sedan och nu är det dags igen!

• Anonym (Längtan)

Spännande! Vad kul att det tog sig på första försöket sist! Vi har också ett barn sedan innan, han fyllde 1 år i april. Han blev till lite halvt oplanerat, vi skyddade oss endast genom att köra på avbrutet och med säkra perioder, tänkte lite som så att blir det så blir det. Glad Jag längtar väldigt mycket efter en till liten och det är jag som kollar ägglossning och vill stoppa i mig piller, maken vill helst att det ska ske mer avslappnat. Men jag har svårt för att inte testa, vill så gärna veta när kroppen har kommit igång igen.

• Smilla

Vår lille fyllde också 1 i april! Vad roligt! Jag har längtat efter en till ända sedan han föddes så jag kan knappt bärga mig till att få börja på nästa...

• Anonym (Längtan)

Hur reagerar din kropp då du slutar med p-ring? Jag har i ett par dagar haft rätt ont i livmodertrakten, i dag fick jag en liten blödning. Har den senaste tiden varit väldigt kissnödig och i kväll var jag så hungrig så det sved i magen. Jag letar så klart efter tecken... men det kan ju lika gärna vara inbillning eller kroppens reaktion på att man helt plötsligt slutat stoppa i sig hormoner.

• Anonym (Längtan)

Vad kul att de är jämngamla! Jag började längta efter en till omkring hans födelsedag då vi trodde att jag var gravid, dessvärre var det ju inte så. Innan dess tyckte jag att det vore en mardröm att bli gravid igen, tänk vad fort man kan ändra sig... Flört

• Smilla

Jag började längta meddetsamma....
    Jag slutade med p-ringen vid midsommar för 2 år sedan efter 11 års användning av preventivmedel. Kroppsligt sett märkte jag inget speciellt alls. Jag mådde superbra. Jag trodde dock inte att jag blivit gravid eftersom jag först testade negativt. Dock har jag lite längre cykler, ca 35 dagar. Det jobbiga nu är att jag inte alls vet när jag ska ha ÄL nu. Är det fortfarande långa cykler? Jag hade lika långa cykler när jag var typ 15 (innan p-medel).

• Anonym (Längtan)

Jag tänker att du borde ha lika långa cykler nu som då, det borde ju vara din kropps tempo. Men jag vet faktiskt inte, har aldrig haft någon koll på min ägglossning, har bara känt av den vissa månader (bland annat den månaden då sonen blev till). Det här är första gången som jag kör med ägglossningstester. Du vill inte prova det?

• Smilla

Jag tror också att det blir samma cykellängd som tidigare. Tror dock att vi gör som förra gången, så ofta som vi kan ;) Jag kommer nog bli alldeles för besatt (vilket jag redan är lite grann) om jag kör tester.

Vart i Sverige bor du?

• Anonym (Längtan)

Det är nog klokt, då blir man inte lika uppstressad. Jag känner mig lite dum som håller på med tester, tänk om det inte tar sig förrän om ett år? Då skulle man känna sig ännu dummare... Flört Men det är svårt att låta bli nu när man börjat!
    Jag bor i Göteborg. Vart bor du? 

Svar på tråden Nyligen slutat med p-ring. Följas åt?