• Anonym (Hjälp snälla)

Lite hjälp snälla

E så här att jag och min man provat att få barn i över 1 år nu och har just fått hjälp med pergo, jag e inte dum utan ber om att få era tankar på en sak.
    Vi hade sex i tisdags kväll, och sen får mannen åka iväg på tjänst resa givetvis mitt under väntan på min ev ägglossning, jaja inte mycket att göra åt.
    Men testar nu ikväll med clear blur digital ägglossnings tester och får givetvis en glad gubbe, detta har ALDRIG hänt mig innan.
    Mannen har en liten chans att hinna hem till i morgon kväll men annars blir det ev på måndag. Och jag vet att måndag e på tok för sent men i morgon e ok,
    Min fråga är nu om han inte kommer hem förrän på måndag hur stor/liten e chansen att där finns simmare kvar som kan möta upp ägget sedan i tisdags???

Snäll ge mig lite tankar på vad ni anser eller vet kanske egna erfarenheter om just ett sådant här fall.

Snälla hjälp mig bara gråter :( 

• Svar på tråden Lite hjälp snälla
  • April barn

Om han har friska spermier kan de leva tre dagar och längre.

• Anonym (LT)

Och du kan inte åka till honom?
    Han kan inte åka hem sent på kvällen och ta första flyg tillbaks. Bara vara hemma tillräckligt länge för att .......
    Han ni ha sex innan han åkte? Spermierna kan ju invänta ägglossning

• Anonym

Grattis till ägglossningen!

Om det inte funkar den här gången så kommer det fler chanser!

Och Pergotime är inte den mest effektiva metoden heller, utan ni har fortfarande chansen kvar att testa IVF om inte Pergo fungerar.

Försök att tänka positivt, för din egen skull! Man ska passa sig för att måla upp en bild av att det kommer funka på första försöket. Viktigare att veta att det kan krävas några försök, och ha en trygghet i att det inte är kört bara för att man inte får till det direkt.

Svar på tråden Lite hjälp snälla