• Anonym

Hur tidigt hade ni grav.symtom som sen visade sig ett plus?

Som frågan lyder.:
    Hur tidigt i er grav kände ni av gravsymtom?

Hade ÄL för snart 1 vecka sedan, har mått pyton idag, varit trött och känner mig tung i huvud, ben och kropp. Brösten är lite som överjästa bullar i bh:n, de vill krypa ut.. Vet inte om jag är svullen annars, men har haft lite mensvärk och molande värk snart i 3 dagar + diarré i 4 dagar. Vet inte om det har något med saken att göra.. 

• Svar på tråden Hur tidigt hade ni grav.symtom som sen visade sig ett plus?
  • Anonym (24)

senaste graviditeten typ precis efter befruktning eller ngt. mådde skit. men så fick jag barn för någon månad sedan. samt haft många graviditeter innan.

• Anonym

Okej, tack för ditt svar! Har bara fått höra att jag inbillar mig från vänner som varit gravid som säger att man inte känner något såhär tidigt.
    Visst, det kan vara inbillning och kanske bara mensen som spökar, men ändå, tack! Då vet jag att det finns fler som varit tidiga.
    Vad hade du för symtom? 

• Citrusfrukt

Efter ungefär 2 veckor fick jag känningar att något inte var som det skulle (trodde att jag var sjuk, var jättetrött och hade svårt att äta), efter 4-5 veckor fick jag starka symptom (kraftigt illamående och förlamande trötthet).

• Anonym (24)

avskyde matlukt, kissa hela tien, molnande värk. min man fick ej rörra brösten. gaser i magen. bebisdrömmar. känslosam.

• Anonym (10)

Jag har ägnat de sista 6 åren åt att försöka bli gravid, detta har lett till 4 graviditeter som gett mig 2 barn. Jag har varit skengravid ungefär varje månad ( ni som försöker och försöker vet hur det är) men det enda symptomet som enbart funnits när jag faktiskt bara varit gravid är enormt ömma bröstvårtor, så ömma att jag fått skyla brösten när jag duschat för att det gjort för ont när vattnet runnit över dem, detta har jag känt ett par dagar innan jag testat positivt. Positivt har jag de sista två graviditeterna testat på äl+10 så känslan har funnits på äl+7 ungefär.

Vissa hävdar att man inte kan känna något så tidigt men detta är min erfarenhet. Alla andra gravidsymptom har jag haft alla andra månader men inte då jag faktiskt varit gravid på riktigt.

• Anonym (24)

framförallt tröttheten kunde somna ståendes

• Anonym

Tack för era svar!
    Har inte ömma bröstvårtor som alla pratar om att de får. Har mer som en lite strålande strålning som går ut mot armen eller hur man nu ska förklara det. Känner av brösten lite grann, men inte att de är så onda att ingen får röra dem eller så.
    Kan ju vara en inbillning från min sida som sagt, men har aldrig varit såhär illamående före mens någon gång + att det är kvar ganska många dagar innan mensen ska komma. Det är det som jag reagerar mest på.
    Sambon tror att jag ätit något konstigt, men inte ätit något som jag inte ätit förut..
    Har vilat hela dagen idag, orkade inte göra något förutom att gå ut med hunden i 30 min, var skönt att få luft och röra på sig, men benen var totalt knäsvaga och blev tvungen att vila igen efter promenaden. 

• Anonym (jag)
    Anonym skrev 2012-06-29 23:36:57 följande:
    Tack för era svar!
    Har inte ömma bröstvårtor som alla pratar om att de får. Har mer som en lite strålande strålning som går ut mot armen eller hur man nu ska förklara det. Känner av brösten lite grann, men inte att de är så onda att ingen får röra dem eller så.
    Kan ju vara en inbillning från min sida som sagt, men har aldrig varit såhär illamående före mens någon gång + att det är kvar ganska många dagar innan mensen ska komma. Det är det som jag reagerar mest på.
    Sambon tror att jag ätit något konstigt, men inte ätit något som jag inte ätit förut..
    Har vilat hela dagen idag, orkade inte göra något förutom att gå ut med hunden i 30 min, var skönt att få luft och röra på sig, men benen var totalt knäsvaga och blev tvungen att vila igen efter promenaden. 
    Magsjuka?
  • Anonym

jag har plussat tre gånger och varje gång har det hela varit väl planerat och jag har äl-testat osv. detta har gjort att jag varit väldigt uppmärksam på min kropp och dess signaler.

en vecka efter äl-pluss har jag känt av alla tre gånger. en mycket starkare molvärk än den som brukar komma efter ÄL har varit det tecken som fått mig att förstå att det skulle bli pluss framöver. senaste gången var jag för snabb för att testa och testade minus på lördagen. jag var dock ändå övertygad om att det var pluss och tre dagar senare kom ett starkt fint sådant. 

• Anonym
    Maho81 skrev 2012-06-30 17:50:17 följande:
    Två dagar efter ÄL =)

du kanske hade något du kände då, men det kan omöjligt vara gravsymtom eftersom ägget inte ens har fäst två dagar efter lossningen. det är då det vandrar mot livmodern.
  • Gumsegumsan
    Takex skrev 2012-06-30 17:53:58 följande:
    En vecka innan BIM, en vecka efter befruktning. Men inga vecka 6-8 symtom som trötthet och illamående utan värk i livmodern.

exakt samma här, alla gångerna!
  • Maho81

Inte kände, mina ådror på brösten började träda fram, precis som vid min förra graviditet.

Anonym skrev 2012-06-30 18:01:14 följande:
    du kanske hade något du kände då, men det kan omöjligt vara gravsymtom eftersom ägget inte ens har fäst två dagar efter lossningen. det är då det vandrar mot livmodern.

• Anonym (24)

men ni kanske säger 2 dagarefter ÄL är det enligt en normala uträkningen elelr i fått detta bekräftat via teste eller läkare när ni har ägglossning. vissa kan ha precis efter mns osv!

• Maho81

Bekräftat både via test och läkare.

Anonym (24) skrev 2012-07-02 17:53:45 följande:
    men ni kanske säger 2 dagarefter ÄL är det enligt en normala uträkningen elelr i fått detta bekräftat via teste eller läkare när ni har ägglossning. vissa kan ha precis efter mns osv!

• Anonym (24)

Okej jag har aldrig haft regelbunden ägglossing elle iland har den uteblivit

• Maho81

Jag har väldigt regelbunden och jag var hos gynläkare för att jag fått ett MA i vecka 14 och hade efter det fruktansvärde smärtsamma ägglossningar och de konstaterade varje gång att jag haft ägglossning. Så jag vet precis när jag haft =)

Svar på tråden Hur tidigt hade ni grav.symtom som sen visade sig ett plus?