• Max mamma

Whiskey mot magsjukesmitta?

Hej hej....Max hade ju magsjuka förra söndagen,både jag å Per klarade oss!

Nu har barnen börjat kräkas på förskolan där jag jobbar...några i personalen åxå....tog hand om 2 barn i fredags...bläää!

Nu har jag druckit whiskey både fredag å lördag....fick höra att det skulle ta bort ev. bakterier....vet inte...ngn som provat?

Drack inget när Max fick magsjukan,men fick det inte då.

Nåja man kan väl dricka en för att somna lite skööönt....

Camilla

• Svar på tråden Whiskey mot magsjukesmitta?
  • 1980 längtar

Whisky ska vara bra mot det!! Även mot förkylningar!!! Så drick på du! Det hade jag gjort om jag inte ammat

• Max mamma

he he...har nyss tagit mej en....ska tilläggas att jag dricker inte alkohol i vanliga fall...

• Viktoria74

Hmm, sonen var magsjuk när han var 9 mån, jag (kräkfobiker) drack först whishy och sedan cognac, men det hjälpte inte det minsta. Men kanske barnen på din förskola har samma som din son har haft och att du klarar dig igen. Jag håller tummarna!

• snowflake

det funkar faktiskt till viss del, jag fick salmonella men drack en rejäl dos sprit samtidigt som jag åt den smittade salamin & kräktes inte ens... som synd var fattade jag inte att det ´var salmonella utan åt mer salami nästa dag utan sprit & blev jättesjuk

• Viktoria74

Ja om man tar spriten med smittan kan det säkert funka, i mitt fall fick jag smittan först och sen drack jag whisky, men då hade virusarna redan fått fäste.

• Maysan

Ska funka lika bra med vitpepparkorn som sväljes hela har jag hört.

• Viktoria74

Man kanske kan skölja ner vitpepparn med whisky för den ultimata effekten? Dock inte bra om man ska på jobb..

• Hjerpe

Hur har det gått funkar whisky?!
    Kan ju vara bra att veta
    Jag hoppas att du klarar dig

• bodica

Hmm...ska nu vara besserwisser då och tala om vad en läkare sa till mig, man kan inte döda bakterier med alkohol, mängden man skulle behöva dra i sig skulle leda till mycket värre saker en magsjuka och förkylning.

Svar på tråden Whiskey mot magsjukesmitta?