• Loppan76

föräldrar med autistiska barn.

Hejsan
    Jag bor i haninge, stockholm och skulle gärna vilja komma i kontakt med andra föräldrar som har barn med autism.
    Jag har en son på snart 5 med autism diagnos. (ej högfungerande) skulle vara intressant att komma i kontakt med andra föräldrar som har barn med samma diagnos och ungefär i samma ålder.
    Om ni bor i stockholm vore kanon då jag känner att om möjlighet finns att man kan träffas. men självklart får även andra höra av sig
    Har haft diagnosen på min son sedan han var ca 1 år och 8 månader. Så det är inget nytt för oss, men nu börjar han närma sig skolåldern och många frågor börjar dyka upp, skulle vara så intressant att bolla alla tankar med andra.
    Mvh Helen 

• Svar på tråden föräldrar med autistiska barn.
  • majamajas

Jag har en dotter som är 16, och hon fick först sin diagnos, förra året. Det var många år av ovisshet, skall jag bara hälsa. Jag är så glad för dig, att du har fått diagnosen så tidigt!, Det finns hjälp att få, men för "oss", var det alldeles försent. Det fördärvade hela hennes barndom, stackars liten..Gråter

Jag visste redan när hon var väldigt liten, att någonting "var annorlunda", hon är "över IQ testerna, ja, men hon kan inte fungera socialt, hon kan endast känna "empati", för det hon vill, och fast hon vet att jag älskar henne av hela mitt hjärta, då kan hon säga: "Jag skall skuta skallen av dig", och i nästa sekund visar hon mig foto från mobilen, och pussar mig på kinden. Sedan låser hon in sig på sitt rum, och sedan säger hon att jag kan dra åt helvete, men då kokar hon the till os båda, som hon bjuder mig på, och sedan säger hon att jag skall dö.

"Hälsningar från en mamma med en 16 årig dotter, som har fått diagnosen: "Atypiskt autism"..

Jag har kämpat, och vi har kämpat, men om det är något du inte förstår, då finn det hjälp att få. Nu. Inte innan...Att leva med et barn, som har en "psykisk" sjukdom, är mera begripligt, och accepterat idag, än vad den var för bara 10 år sedan...

• Ninakub

Hej! Vår son har autistiskt syndrom, skicka till min inbox om du vill ha kontakt så berättar jag mer... Mvh Nina

• Mammina

Hej, har inboxat dig. Jag bor också i Haninge och har en son med autistiskt syndrom. Hör av dig om du vill!

• Violanta

Hej.

Jag bor också i Haninge. Har en son på fem år med autism.
    Har många frågor och funderingar inför kommande skolstart.  

• pcalma

Min yngsta med autism började F-klass nu. Hans två år äldre syster har oxå autism. Jag har gjort så att jag i början på november året innan start (som nu i nov för er med 5-åringar) ringt skolan och informerat om mitt barn. Vi har då bokat möte i januari där vi hårt igenom barnet med berörd skolpersonal, dagis och hab. Sen har vi haft ytterligare två fram till sommaren. Extra inskolningar och assistent som vi fått "godkänna".

Svar på tråden föräldrar med autistiska barn.