• Krusbär A

Kräks av nappen

Min 2 månaders dotter är så snuttig men vi får inte till det med nappen. Har testat lite försiktigt med napp sen hon var ett par veckor. Först var det mest som att hon grinade illa för att den var konstig eller inte god. Men nu får hon kväljningar och kräks när jag försöker, fast jag ger den väldigt försiktigt.

Hon är som sagt väldigt snuttig när hon ska somna och suger på sina händer, sina kläder eller vad hon kommer åt men blir frustrerad för att det inte går eller smakar gott. Hon vill absolut inte suga på bröstet heller när hon är mätt (konstigt nog, sonen kunde suga i timmar!). Så därför tror jag att hon skulle kunna ha använding av napp, bara vi fick till det rätt.

Min fråga är därför - finns det mindre nappar? Har köpt minsta sorten (MAM och Esska för 0-6 mån) men sugdelen verkar vara för lång. Tips?  

• Svar på tråden Kräks av nappen
  • Emmeliina

Tommee tippie har en napp som också är mycket mindre än både MAM och Esska. Finns i barnvagsnaffärer och dylikt.

Vår dotter klöktes också i början när hon fick napp men det försvann efter ett tag. Vi använde MAMs napp 0-2 månader.

• Acelise

Det finns små nappar för barn som är för tidigt födda! I stora babybutiker, på nätet och på Apotek, tror jag.

• menta

Som det skrevs ovanför testa mam 0-2 mån. Var den enda nappen son funkade till min dotter i början de andra fick hon kväljningar av. Lite kluriga att få tag på, jag har bara hittat på apoteksgruppens apotek.

• Tretton

Hej! Var i ungefär samma sits men min unge och iiiiingen napp funka, tills jag hittade WubbaNub :) en väldigt mjuk napp med ett gosedjur på (hade ett lamm och en elefant), googla så ser du hur den ser ut! Den var guld för oss. Finns på någon dansk sida, atlanticbaby eller atlanticbabygroup eller nåt. Var ca 10 mån jag beställde mina så därför minns jag inte exakt. Du hittar säkert med hjälp av google :)

• Krusbär A

Tack förtipsen!

Vi har testat MAM 0-2 mån som finns på Apoteket, men den har lika lång sugdel som den för 0-6 mån. Lillan svarade med att kräkas rejält när vi testade den-

Vet ni om napparna Tommee tippie och WubbaNub har mindre sugdelar än vanliga nappar? Jag ska kolla upp dem!

• nilam 74

min dotte rkräktes oxå av nappar,provade flera olika eller så kvälde hon.är idag snart 13 månader och vägra både napp och nappflaskor,vi har gett upp.

• LillaLivetIMagen

Har en liten på 10 dagar som inte tar nappen, han kvälvjer sig själv hela tiden och håller på att spy. Får helt enkelt välnta med napp och testa senare. Kanske det aldrig kommer fungera 

• KlaraB

Vi använder Nuk. Vet inte om det är olika storlekar på dom, men det bör det väl vara. Men den är mer "platt", så det kanske underlättar. Den enda nappen vår dotter tar, och det började hon med när hon var 7 månader. Finns dock bara i barn/babyaffärer, typ barnens hus, babyproffsen osv.

• Krusbär A

Nu har jag hittat en napp som fungerar! Den heter Pigeon och fanns på Barnens hus. Den är både kortare och smalare i sugdelen än andra nappar jag har sett. Och dottern kräktes inte av den! Först var hon lite skeptisk, men nu snuttar hon gärna på den när hon ska somna.

• Krusbär A

Nu har jag fått tag på Tommee tippie (Babyproffsen) och sen funkade också! Den var nästan bättre än Pigeon eftersom TT inte är lika stor och därför inte lika lätt för lillan att putta ut när hon viftar med händerna-

Svar på tråden Kräks av nappen