• valas

ont i magen

min tjej klagar hela tiden på allt o alla. varje dag har hon ont nån stans. i handen ryggen benet bröstet, ja vart som helst. nått nytt nästan varje dag. sitter vi o tittar på tv en kväll o ser nått svenskt program så är det minst 1 person som hon tycker illa om eller har svårt för. i lets dance var det nog 7 st hon tyckte såååå illa om. o jag tycker det är så jobbigt att höra på detta gnäll på alla andra o på mig. hon ser nått negativt i nästan allt o jag står inte ut med detta. vi har en helt underbar kille på 14 månader som är så älskad av oss, men mina känslor för henne är nog slut snart. jag har fått ont i magen o i bröstet för allt detta o är inte längre samma glada kille som jag har varit. om man tar en månad de senaste 2 åren o plockar ut all irritation o alla arga utbrott  hon fått mot mig så är det mer på en månad än vad jag fått mot mig under 35 år. varje dag i 2.5 år har jag hört orden JAG ÄR SÅ SLITEN IDAG. varje dag, hon har ett så hemskt humör . tänder till på en sekund o blir jätte arg, spelar ingen roll vart vi är, det blir svart för henne o hon skäller på mig vart vi än är. kan vara ett rumm fullt av folk men hon kan skälla på mig ändå. vi har haft ett antal kalas hos oss med kräft skivor, födelsekalas mm, o inför varje kalas utom ett så blir hon så stressad o irriterad o skäller o pikar mig,o blir rent av otrevlig mot mig, o det vet jag ju nu att så blir det så jag  vill inte längre ha hem folk för jag vet hur det blir. o när folk väl kommer så är hon sååå trevlig mot alla.orkar snart inte mera. hjälp o tips tack. ledsen pappa

• Svar på tråden ont i magen
  • Mandra

Det låter lite som det uppstod ungefär samtidigt med graviditeten ? Står ni varandra lika nära som då? Kan det vara ett klassiskt fall av att hon känt sig undanskuffad? Rädsla att bli övergiven och inte duga längre? Vad gör du för att hon ska känna sig behövd och uppskattad som din dotter?
    Vad fungerar inte i er relation? Och vad kan DU göra för att förändra det till det bättre? Varför lägger du så stor vikt vid det negativa hon gör ? Försök se det fina och bra istället. Där du har ditt fokus, på det du fokuserar är det du kommer att se.
    Hur vill du att er relation ska se ut? och jobba mot det.

Svar på tråden ont i magen