Kommer mitt lönekonto tömmas nu!? Amazon..
Var dum nog att handla på en utländsk webbsida, för jag ville så gärna ha billigare löparskor. Så jag lyckades inte navigera mig runt och förstå hur betalningen går till innan köpet. Så jag skulle handla på Amazon.co.uk. Man fick skriva in alla kortouppgifter när man registrerade sig som kund, nummer och namn. Men man skickades aldrig till nån sån där sida för säker Internetbetalning som man brukar, utan helt plötsligt var beställningen bara klar. Så efter mycket letande på sidan lyckades jag förstå att dom kommer dra summan i efterhand från mitt kort, strax innan varorna skickas. Det känns ju inte ett dugg bra! Dom ska alltså dra lite när dom själva får lust utan förvarning. Summan kan bli fel, det är förmodligen många som har tillgång till kortuppgifterna och under lång tid mellan köp och leverans, mina kortuppgifter tas väl inte bort sedan heller för dom ska väl ha dem för ev framtida köp. Jag var så osäker på var jag skulle handla, men den här sidan är ju känd. Måste väl vara fler som reagerar på det här, ni som handlat där, tyckte inte ni det kändes osäkert?? Det värsta är att jag använde mitt vanliga bankkort, alltså lönekonto, då bara det var anslutet till Swedbanks egen säkerhetskod. Som den butiken tydligen inte använder ändå då.. Ångrar mig så!!!! Men fattade som sagt inte hur det gick till förrän efteråt