Högt SF mått, när fick ni er bebis?
Jag är nyfiken på hur många, som har högt SF mått, som fått sin bebis innan, beräknad eller efter BF.Jag var till min bm nu i veckan och fick SF måttet 36 cm i vecka 35+2, (i vecka 33+1 hade jag 34 cm) vilket har lett till att jag ligger över den övre normalkurvan (och jag som bara gått upp 4,3 kg under hela graviditeten! Startvikt 65 kg). Bebisen känns hur tydligt som helst genom min mage och det är väldigt mycket bebis under revbenen, det säger även bm när hon ska mäta magen.
Jag ska tillbaka nästa vecka för att kolla hur SF måttet ligger då och om det eventuellt blir ett tillväxtultraljud.
Blodsockret låg på 4,5 så det är bra
Mitt Hb var något lågt 105 (ska äta järntabletter. Hb:t har varit superbra men minskat duktigt under månaderna. Jag har hela tiden känt som att bebisen suger ur min precis ALLT och jag märker att jag själv blivit smalare trots att magen växer massvis)
och blodtrycket låg på 100/60 så det är också bra.
Snälla, kan inte ni berätta lite hur det var för er andra som har/haft högt SF mått?
♥ Var bebisen stor/liten?
♥ Kom bebisen tidigare/senare?
♥ Hur mycket tidigare/senare i så fall?
♥ Hade ni mycket/lite fostervatten?
Jag kanske skall tillägga att jag är förstagångs föderska och har bf 31 juli.
Bf enligt mensen 26 juli.
Tidigt UL Bf 25 juli och helt plötsligt på RUL 41 juli, vilket inte har känts rätt under hela graviditeten.
Då skulle jag tex ha känt bebisen sparka sen vecka 14/15.
Oj oj, det hör blev en väldigt lång trådstart =)
Hoppas ni har överseende med det!