• FruOMor

Kamrems byte volvo v70 -09

Hej jag och min man är i dagarna på väg att köpa en ny bil. Det är envolvo v70 2009 bensin/ethanol.
    Den har gått 7000 mil och jag undrar nu är första kemremsbytet skall göras och vad de kan komma att kosta?

Sen till en annan fråga, när bilen går på bägge drivmedlen kan jag då tanka vilket som fastän det är av det andra kvar i tanken?

/A

• Svar på tråden Kamrems byte volvo v70 -09
  • Millan91

Det är ju olika med tanke på om verkstaden upptäcker något mer som bör bytas, ex vattenpump osv. Men räkna mellan 3-5000 skulle jag säga för kamremmen. Men det kan man ju byta själv om ni känner någon som kan? Då kommer man ju undan kostnaden för servicen..

• Anton Chigurh

Vill minnas att det är vid 18 000 mil, å priset lär hamna mellan 3500 och 4000 spänn för byte.

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Ripper500

Tror det är 9000 el 12000 mil el 3-4 år på kamremmen.
    Vattenpump byts inte på volvo enl serviceintervall.

Kostnad fr 2000 kr på märkesverkstad som oftast är billigast.

• Pappa06

Ang drivmedlet så är det helt ok att blanda hejvilt.. E85 står för att det är 85% etanol och 15% bensin så dom blandas alldeles utmärkt.

• FruOMor

Tusen tack för svaren och jag blev positivt överraskad över priset av kamremsbyte, har fått lära mig att de ska göras vid 10.000 mil och kostar runt 10-15 tusen..
    Kamkedja byter man inte alls va? Förutom om den skulle paja..

• Ripper500

Det kostar olika beroende på vilken bil och märke det är.
    Men har du bara regnr kan man maila ex volvo verkstad och få offert.

• HWikström

Byter man kamrem så är det standard att verkstan också byter pump och allt där till. Mitt kamremsbyte kostade ca 7000 kronor.

Svar på tråden Kamrems byte volvo v70 -09