• Anonym

Diarré/förstoppning innan mens??

Tänkte höra om det finns folk här inne som har diarré eller förstoppning innan mens?
    Har BIM 8/7 och har haft diarré nu i 3 dagar och nu är jag helt förstoppad.

Någon som brukar ha såhär innan mens? Har aldrig haft det förr.. 

• Svar på tråden Diarré/förstoppning innan mens??
  • Lufsan

Får alltid diarré innan mens. Alla mina tjejkompisar har detsamma. Trodde alla hade det mer eller mindre. 

En dag i sänder.
  • Anonym

Nope, inte alla, men sen är det ju ett bra tag kvar tills mensen också. Har läst att en del kan få det någon dag innan eller samma dag.. Inte liksom en vecka innan..

• Lufsan
    Anonym skrev 2012-06-30 14:45:04 följande:
    Nope, inte alla, men sen är det ju ett bra tag kvar tills mensen också. Har läst att en del kan få det någon dag innan eller samma dag.. Inte liksom en vecka innan..
    Fast du kan ju vara förstoppad utav någon annan anledning också. 

Jag blir dålig i magen dagen innan ungefär.  
    En dag i sänder.
  • Anonym

Jo, jag vet då inte. 
    Har ätit fil och lite fiberflingor i ett försök att få igång magen igen..

De flesta brukar bli dåliga som du, dagen innan eller samma dag. 

• Anonym (A)

Jag brukar vara lätt förstoppad veckan innan mens, och samma dag som mensen kommer släpper det och jag får diarré.

Finns massvis med olika anledningar till att man får diarré! Typ att man ätit nått dåligt nu när det är varmt och rötmånaden närmar sig, att man fått i sig lite smitta, stress, något livsmedel som kroppen reagerar konstigt på. Samma sak med förstoppning, och det är ju inte helt ovanligt att man blir lätt förstoppad efter diarré.

• Anonym (Diarré)

Lös i magen innan mens

Hård i magen gravid

• Anonym (Haha)
    Anonym (Diarré) skrev 2021-10-27 20:32:53 följande:

Lös i magen innan mens

Hård i magen gravid

Hur lyckades du hitta det här svingamla inlägget, och ännu mer förvånande: varför svarade du på det?
Svar på tråden Diarré/förstoppning innan mens??