• Omorfia

Frisör i Södertälje som är bra på korta frisyrer?

Löjlig fråga kanske då Södertälje måste var Sveriges mest frisörtäta stad, men jag vill minska risken att gå på en nit så mycket som möjligt. Jag har långt hår och klipper mig sällan men när jag har inte fastnat för någon särskild frisör och tycker att de mest verkar köra någon "standardklippning" allihop. De jag varit hos vill oftast inte klippa håret så mycket som jag vill och tycker att jag har så fin längd på det och jag käftar liksom inte emot så det blir typ som de vill och så har jag samma hår år ut och år in.
    Jag skulle vilja boka tid hos en frisör här i stan som tar sig tid att höra vad jag vill ha och ger förslag relaterat till mitt hår och mitt ansikte. Finns det någon riktigt bra frisör som gillar att klippa korta frisyrer här i Södertälje?

• Svar på tråden Frisör i Södertälje som är bra på korta frisyrer?
  • madeleine82

Jag kan ingen som är bra på korta frisyrer men dom i kringlan där nere är helt okej eller testa lärlingarna brevid kebabstället på storgatan. Har även gått till dacapo och dom är bra.

• vampyria2

Mitchell i Luna är riktigt duktiga, har klippt mig där i många år och har aldrig varit missnöjd när jag går där i från.
    De har hållit på i många, många år så de vet vad de sysslar med.

• Omorfia
    vampyria2 skrev 2012-07-04 02:48:53 följande:
    Mitchell i Luna är riktigt duktiga, har klippt mig där i många år och har aldrig varit missnöjd när jag går där i från.

De har hållit på i många, många år så de vet vad de sysslar med.

Är det nån särskild frisör eller är alla där bra?
  • vampyria2
    Omorfia skrev 2012-07-04 05:10:43 följande:
    Är det nån särskild frisör eller är alla där bra?
    Kommer inte på vad de heter, jag går alltid in på drop in och beställer tid   Men de är döttrar till ägaren, skickar med en länk där man inte ser dem jätte bra men tillräckligt för att man ska känna igen dem
    Ena har svart klänning, den andre har beigea byxor och vit tröja

www.salongmichel.se/galleri.html
  • vampyria2

Fast de är duktiga allihop faktiskt, de flesta där nere har nog klippt mig nångång

• TrailerTrash

Cut point på mälaregatan är bra.Finns även hairteam på samma gata och dom är också bra

I love the smell of shit in the morning
  • Omorfia
    vampyria2 skrev 2012-07-04 09:32:54 följande:
    Kommer inte på vad de heter, jag går alltid in på drop in och beställer tid   Men de är döttrar till ägaren, skickar med en länk där man inte ser dem jätte bra men tillräckligt för att man ska känna igen dem

Ena har svart klänning, den andre har beigea byxor och vit tröja

www.salongmichel.se/galleri.html

Tack
  • Omorfia
    TrailerTrash skrev 2012-07-04 09:35:27 följande:
    Cut point på mälaregatan är bra.Finns även hairteam på samma gata och dom är också bra

Jag har klippt mig en gång på cut point och då fick jag en "standard page" istället för det jag bad om. Det är därför jag undrar över specifika frisörer och inte salonger. Jag har också klippt mig på salongen på samma gata som alltid får bra kritik men resultatet blev bara konstigt. Det var några år sen iofs.
  • TrailerTrash
    Omorfia skrev 2012-07-04 10:11:52 följande:
    Jag har klippt mig en gång på cut point och då fick jag en "standard page" istället för det jag bad om. Det är därför jag undrar över specifika frisörer och inte salonger. Jag har också klippt mig på salongen på samma gata som alltid får bra kritik men resultatet blev bara konstigt. Det var några år sen iofs.
    Jag har klippt mig hos Elisabeth på cut point och har alltid fått det jag bett om.Vet inte om hon är mammaledig fortfarande men hon är skitduktig.
    I love the smell of shit in the morning
  • LiamsMamma

Du kanske redan har hunnit klippa dig redan men svarar iaf :) när jag bodde i södertälje klippte jag mig hos Salong saxklippet på holmfastavägen 5. Var super nöjd jämt!

Svar på tråden Frisör i Södertälje som är bra på korta frisyrer?