• Sasssaa

Emmaljunga city cross?

Har börjat fundera lite över barnvagnar, dock ska vi vänta några veckor till innan vi inhandlar den!
    Men jag tänkte vara ute i god tid och fråga er som har eller har haft en emmaljunga citycross om ni varit nöjda med den barnvagnen?

Vad fick ni betala för hela "paketet" med sitt och liggdel?:)

Om det är någon annan som har något annat bra förslag på barnvagns fronten får ni gärna dela med er om det:)

• Svar på tråden Emmaljunga city cross?
  • stingrocka

Vi hade en city cross. Var jättenöjda med allt!! Tyckte det var en bra, rejäl vagn plus att den var väldigt lätt att sälja, bra andrahandsvärde.

Vi betalade 7.700kr för en duovagn inkl åkpåse, skötväska, parasoll och regnskydd.

• Sasssaa

Jag tycker dom ser super fina ut!det verkar som att många är nöjd med sin emmaljunga! Och som det känns och verkar idag så kommer det bli en city cross:)
    Hoppas bara jag och sambon är överens gällande denna fråga;)

• Studentpappa

Vi har en CC och är mycket nöjda, kommer komplettera med en mindre när dottern blir större då den är lite för stor ibland.
    Vår kostade närmare 10000:-

• amanda h

Vi hade city cross men bytte till bugaboo cameleon eftersom vi tyvärr upptäckte för sent hur otroligt stor emmaljungan är! Ingen vagn som är ideal för shopping på stan direkt! Kom inte förbi i affärerna. Fast förrutom det var det faktiskt en bra vagn, stora hjul, vagnen känns smidig att köra och vår son var väldigt bekväm i den. Så det enda negativa var hur stor den är. Fast den är dock bra för långprommenader!

• Eliasmamma

8000 betala vi med liggdel, skötväska osv. Alltså en totalt komplett vagn. Bara sittvagnen gick på 5200 ungefär tror jag

• Sara Gyllensten

Jag har en Emmaljunga City Cross med liggdel. Limited Edition Black Beauty från 2011. Jag fullkommligt ÄLSKAR den! Dock har vi nu bestämt oss för att sälja den, du kan ju säga till om du är intresserad ;)

• H87

Vi har också en Citycross Limited edition black beauty från 2011 ! Är jätte nöjd med den, känns något stor ibland när man går i affärer.
    Vi bet runt 9.000 för den.  

• Lyckligajag78

Första barnet hade vi en City Cross. Jag var riktigt nöjd med liggdelen den var rymlig och så, mindre nöjd med sittdelen. När man har ett större barn kan den vara lite tung att köra eftersom alla hjulen är låsta. Min man hatade den vagnen och tyckte den var jätteklumpig.
    Jag visste inte riktigt att det fanns ett travelsystem då på vissa vagnar, dvs man kan sätta babyskyddet på vagnen men nu inför andra barnet har jag travelsystem. Smidigt när man är och handlar etc..

Köpte en Tako Jumper X, babyskydd, sitt och liggvagn inkl skötväska och myggnät och regnskydd totalt inkl frakt 2900 kronor iof från Polen. Denna vagnen har superstora hjul och framhjulen är snurrbara, något som Emmaljunga inte har.  

• Karolina 83

Vi köpte en CC för någon månad sedan. Står i hallen och bara väntar på att bli använd. BF om 5 dagar så jag hoppas kunna utvärdera den snart =)

Men jag tror man skall hitta en vagn till där man bor. Vi bor lite ute på landet då det kändes mest logiskt att köpa en med lite större hjul och dämpning medan den säkert funkar på ICA men inte på så bra i andra affärer. 

• Marsvin

Vi har också köpt en city cross till bebisen som kommer i september. Vi går mycket på grusvägar och är ute i ur och skur på hundpromenader så den kändes som bästa alternativet. När han blir lite större kommer vi köpa en sulky eller liknande att ha när vi shoppar i stan eller åker till Kolmården och sånt :) Tror det blir bästa lösningen för oss.

• Sasssaa

Tack för era svar:)
    Har tänkt på lite saker som ni skrivit som jag inte tänkt på innan!
    Jag tror att en emmaljunga passar vårt användande av vagnen, vi bor dessutom inte i någon storstad och då egentligen inte beroende av någon jätte smidig vagn på det sättet!

Emmaljunga city cross blir det:)

• Rocktroll

Om ni är smarta väntar ni tills sep-okt om ni har tid till det för då reas årets vagnar ut. Vi köpte en citycross hösten 2008 och då fick vi 3000 kr rabatt på den då den reades ut. Betalade bara 3500 inkl citykorg sen sålde vi den våren 2010 för 4000 ;) bra affär.

.:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • emeliiiiiie

Bytte nyligen vagn från en trehjuling till CC och jag är jätte näjd med den! Betalade nästan 9000 :- för vagn med citykorg & sittdel. Kanonfin vagn tycker jag & betydligt nättare än alla andra Emmaljunga och bra komfort som är lämplig i terräng. :)

Svar på tråden Emmaljunga city cross?