• Bambini

Tips på bra leksaker för en 6 månaders bebis

Jag tänkte höra om ni som vet bra leksaker för en 6 mån bebis. Det finns ju hur mycket leksaker som helst i affärerna och tillslut vet man inte vad man ska köpa som är bra för utvecklingen eller vad man tror kan vara roligt för barnet. 

TIPS TACK!!  

• Svar på tråden Tips på bra leksaker för en 6 månaders bebis
  • Natulcien

Påsklämmor, träslevar, plastbunkar, plastlock, etc funkade bäst i den åldern...

...så slipper du ha ångest i leksaksbutiken... Glad

• Veritaslux

Jag kan bara instämma. Min dotter var sex månader i julas och kartongerna och pappret var mycket roligare än innehållet. Vill du absolut köpa något så köpte enkla klossar och skallror. Finns många fina pedagogiska leksaker för de små men för min dotter var de aldrig någonsin hit. Inte ens prasselleksaker eller saker med lappar som "alla" bebisar tydligen älskar. Den snordyra tyghästen från Lamaze hade just det, men blev aldrig någon favorit... Och saker med knappar förstår de först långt senare. Som exempel.

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
  • Natulcien

Nu kom jag på några till grejer som han älskade: C-vitaminrör, tomma eller med lite riskorn i. Små transparenta plastflaskor med pärlor eller vatten i.

• Virus85

Deceliter mått slevar burkar har en saft flaska med pärlor i så de låter har även massa andra köpta leksaker men de är inte alls intressant

• llotta

Jag håller med ovanstående, men av vanliga leksaker så måste jag hålla fram rullspegeln, pip-giraffen Sophie och bitring som de som var bäst i den åldern. Maracass fick min dotter vid åtta månader och de är fortfarande roliga fast hon snart är dubbelt så gammal!

Svar på tråden Tips på bra leksaker för en 6 månaders bebis