• Anonym

Symtom BIM-7

Hallå brudar!

Tänkte höra med er vad ni har för symtom om ni känner av något?

Här är mina:
    * Molvärk
    * Lite hugg/ilning i mage/underliv/bröst
    * Trötthet, orkar inte göra allt som jag brukar orka göra..
    * Lite huvudvärk
    * Diarré/förstoppning i 4 dagar
    * Humörsvängningar 

• Svar på tråden Symtom BIM-7
  • Jempa

Hej!

Jag är på ca bim -10
    Väldigt tidigt och vet inte (men hoppas) om det är symptom.
    Känner mig mätt hela tiden men kan endå äta hur mycket som helst och har lätt mensvärk som kommer och går.
    Även trött och har väldiga humörssvängningar!

När har du bim? :)

• Nattafnatta

Hej!

Symptom är ju så otroligt individuellt. Bara för att en har molvärk vid tidig graviditet betyder ju inte det att en annan har det och att det är ett säkert graviditetstecken. Jag har haft mycket molvärk, de gånger jag inte varit gravid! Nu är jag gravid för andra gången och har inte upplevt någon molvärk innan jag plussade. Faktiskt inga symtom alls förutom att jag är lite tröttare vissa dagar och drömmer mer. 
    Molvärk kan ju vara ett graviditetssymtom för dig, men det är omöjligt att säga och ännu mer omöjligt att dra slutsatser utifrån andras symtom. Hoppas du förstår hur jag menar. Glad Vill inte alls ta ifrån dig ditt hopp på något vis, utan vet själv bara hur jobbigt det är att känna efter lite extra, hoppas, leta efter "säkra tecken" och sen kanske bli besviken... Det är hemskt!! Efter att ha blivit besviken så ofta struntade jag till slut i att känna efter i min kropp, och komiskt nog var jag gravid båda de gånger jag gjorde så. Glad
    PMS-besvär innan bim och gravsymtom kan ju dessutom vara identiska!    

• Anonym

Jodå, jag förstår hur du menar, men jag lever kvar i hoppet ändå och känner efter lite. 
    Jag vet att PMS och grav.tecken är lika, men brukar inte må illa och ha ont i magen/vara dålig i magen en hel vecka före mens, bara det som jag reagerat på.

Min mens ska komma 8/7 och hoppas på ett plus denna månad, men blir det inget så då blir det inget. Fick igår humörsvängningar som både jag och sambon reagerade på, men som sagt så kan det ha o göra med mens också, säger inget om det. Men de brukar komma under mensens gång och inte såhär tidigt. 

Svar på tråden Symtom BIM-7