• Anonym

Hjälp!! Är min sambo otrogen? Vilka är tecknen?

Måste skriva av mig... Misstänker min sambo för att vara otrogen:( Har ont i magen, gråter dagligen.. vi har ett litet barn ihop... :(
    Hur stor är sannolikheten? De "tecken" han visat på otrohet:

- Distanserar  sig från mig; rör inte vid mig - alltså inga kramar överhuvudtaget etc. Då jag 
    kramar honom kommer han väldigt fort med ursäkter att komma ifrån, som att hämta 
    vatten etc till honom...Något varje gång. 
    - Inget "jag älskar dig" längre
    - Sitter mycket vid sin dator, har vid något tillfälle tagit med den in på toa. Stänger ner flikar
    snabbt när jag passerar för att jag inte ska se. Sitter sent vid datorn även nattetid då jag lagt mig.
    - Tar med sig sin mobil överallt, inklusive toaletten. Har på sistone låst den med egen säkerhetskod.
    - Vill ej gå ut på promenader tillsammans 
    - Blir lätt irriterad på mig, som "vad e de för fel på dig"
    - Ointresserad av saker jag berättar för honom

Vad tror ni? Ska jag konfrontera honom eller vänta tills jag lyckats hitta nått bevis för hans eventuella otrohet? 

• Svar på tråden Hjälp!! Är min sambo otrogen? Vilka är tecknen?
  • Anonym (nja...)

Det där behöver inte betyda att han är otrogen... Kanske är han det eller så försöker han bara avskärma sig? Jag fungerar lite liknande när jag känner mig kvävd i ett förhållande, helt omedvetet vill jag tillägga. Så det kan vara hjärnspöken från din sida.

Varför pratar du inte bara med honom?? 

• J   a   d   e   d

Den som plötsligt börjar ta med sig dator och telefon in på muggen samt skaffar särskilda lås till dessa är otrogen, ja.
    Bingo.  

Kiss me beneath the milky twilight
  • Krambjörn

Garanterat otrogen elleriaf på "god" väg dit.
    HAr kanske funnit någon på nätet som han flörtar runer med som en start 

• Elina84

Jag tror att han är otrogen. Han har nog hittat sin nya passion nätdejtande och han har säkert kontakt med någon tjej han kanske helt enkelt har tröttnat på förhållande eller så kanske ni har växt ifrån varandra svårt att säga men så ska du inte behöva ha det och du ska defenitivt inte behöva må så dåligt även om ni har barn eller ej varför accepterar du hans ignorerande beteende det visar bara hur mycket du betyder för honom ??? Trött på männ som får oss kvinnor att må python uschhh

• Anonym (nja...)
    Elina84 skrev 2012-07-01 03:01:41 följande:
    Jag tror att han är otrogen. Han har nog hittat sin nya passion nätdejtande och han har säkert kontakt med någon tjej han kanske helt enkelt har tröttnat på förhållande eller så kanske ni har växt ifrån varandra svårt att säga men så ska du inte behöva ha det och du ska defenitivt inte behöva må så dåligt även om ni har barn eller ej varför accepterar du hans ignorerande beteende det visar bara hur mycket du betyder för honom ??? Trött på männ som får oss kvinnor att må python uschhh

Vad är det som säger att det är mannen som i första hand fick kvinnan att må pyton i detta förhållande... ?
  • Ripper500

Jag har min mobil låst. Jag tar med min mobil överallt inkl toaletten.
    De flesta av mina nära vänner är också klistrade till mobilen. Vi är inte otrogna.

Jag kan också i perioder sitta mycket vid datorn på kvällen när barnen sover.

Så att ta med mobil och ha den låst innebär inte att man är otrogen.

Mitt X var otrogen och hon hade inte sin mobil låst och tog inte med den överallt. Ja jag kollade hennes mobil när jag efter en tid varit riktigt misstänksam.

• Rainei
    Ripper500 skrev 2012-07-01 07:53:22 följande:
    Jag har min mobil låst. Jag tar med min mobil överallt inkl toaletten.
    De flesta av mina nära vänner är också klistrade till mobilen. Vi är inte otrogna.

Jag kan också i perioder sitta mycket vid datorn på kvällen när barnen sover.

Så att ta med mobil och ha den låst innebär inte att man är otrogen.

Mitt X var otrogen och hon hade inte sin mobil låst och tog inte med den överallt. Ja jag kollade hennes mobil när jag efter en tid varit riktigt misstänksam.
    Fast det är viss skillnad på att alltid ha tagit med sig telefonen/datorn överallt och att plötsligt börja göra det. Samma med att lägga lås på alla sina sociala medier utan förvarning. Det betyder inte att man är otrogen, nej, men du måste hålla med om att det är jävligt skumt.
  • Afterlife

Det är ju alltid lite underligt när folk ändrar sina beteenden. Min kille tar alltid med sig mobilen in på toa. Han sitter och slösurfar och sms-ar kompisar därinne. Inte konstigare än att ta med sig en tidning in. (Även om jag kan bekymra mig lite över hygienaspekten) Så för min kille är det inte ett dugg skumt eller anledning till oro. Hade han däremot börjat med en sån grej i kombination med det andra TS beskriver hade jag nog blivit väldigt fundersam.

Men å andra sidan behöver ju inte orsaken vara otrohet. Han kanske bara har tappat intresset. Han skulle ju kanske kunna ha luftat det med vänner (därav lösenorden och att han klickar bort flikar).
    Han låter ju onekligen ointresserad av TS.

TS, vad gör det för skillnad om han är otrogen? Vill du leva med honom om han är som nu?
    (förutsatt då att TS inte är ett klister på honom, för isåfall räcker det kanske att backa lite)

• Anonym

Klart att han är otrogen. Och om han inte är det nu kommer han snart vara det.
    Alla är otrogna förr eller senare om man får tro vad som skrivs här på FL. Kräks

• Cheera

Mitt ex kvävde vårat förhållande. Han var svartsjuk, ringde jämt för att se vad jag gjorde och vart jag var. Anklagade mig för att vara otrogen och massor som jag inte tänker ta upp här. Jag började bete mig så som din sambo. Inte var jag otrogen, utan jag satt på FB och chattade med mina kompisar om honom, hur jobbigt allt var och det senaste han gjort. Klart jag inte vela att han skulle se så gick han förbi så stängde jag ner, raderade konversationer och höll ett extra öga på tlf så att han inte skulle lyckas läsa något av mina klagosms om jag inte hunnit radera eller att en kompis skulle svara när tlf låg öppen så att säga. Även om vi sällan kramades så kändes det enormt jobbigt för mig då jag redan var så pass kvävd. När han aldrig lät mig vara psykiskt så vart det även skitjobbigt fysiskt.

• Anonym (Förmodligen)

Det är inte skumt att han låser mobilen osv, det som är skumt är att han inte har gjort det innan! Förändringar i beteende är aldrig ett bra tecken...

Antingen skaffar du fejkkonton på typ victoria milan, spray, happy pancake osv och letar runt i er stad på killar i hans ålder. Eller så konfronterar du honom.

Ledsen att säga det men det låter inte bra...     

• Mysse

Jag var tillsammans med en kille för ett par år sedan. Vi hade de väldigt dåligt i slutet, mycket bråk o så. Men ha gjorde exakt så som din kille. Tog med sig telefonen överallt, så fort jag gick förbi datorn stängde han ner en massa, msn mm. Jag vet inte om han var otrogen, de tror jag inte, men jag VET att han pratade o hade kontakt med en del andra tjejer. Så de behöver inte betyda att han varit otrogen, men att de är "nått" är tyvärr ganska troligt... Och jag vet hur jobbigt och hemskt det är, jag hoppas att de kommer bli bättre för dig på de ena eller andra sättet snart. Kram!

Svar på tråden Hjälp!! Är min sambo otrogen? Vilka är tecknen?