Mina närmsta stöttar inte mig :/
Hej!
Jag bara känner att jag MÅSTE skriva av mig! Jag är gravid i vecka 18+6 idag och bara för några dagar sedan så berättade jag det för min mamma och min mormor. Jag började med mormor eftersom jag visste att jag var tvungen att ta det mellan fyra ögon av respekt! Hade jag sagt det till mamma hade hon ringt till henne med detsamma och berättat det.. Och jag ville hon skulle veta före min mamma. Iaf så berättade jag det för henne (mormor) i fredags tror jag det var. Jag kom dit kl 10 på morgonen eftersom jag skulle jobba senare på dagen. Så vi gjorde frukost och sedan satte oss ner så frågade hon : "vad är det viktiga som du vill berätta)". Jag sa att jag inte vågade säga så sade hon rakt ut: "du är gravid, det visste vi alla redan". Hon sa med detsamma sedan att hon inte var glad för det och jag frågade om hon inte kunde vara glad för min skull men hennes svar var: " nej, jag sörjer". Jag blev lite ledsen eftersom hon är en av de viktigaste i mitt liv! Den allra närmsta. Alltså bara för att förklara så att hon säger att hon sörjer är inte så illa som de låter. Jag känner henne jag vet.. Men klart, det är ju inte den reaktionen jag sökte men visste ändå att det var den jag skulle få. MIn mormor är rädd att hon ska få betala för detta barnet som hon har fått göra med mig och min bror... Hon fick barn när hon var 18 hade min moster boende hos sig till hon blev 25 och sedan bodde jag där och nu bor min bror med henne för min mamma inte kunde göra sitt jobb med sina barn.. Så, jag förstår hennes oro men hon kunde iaf låtsas att hon var glad för min skull.. Lita på mig som hon gör med allt annat... MIn mamma har inte pratat med mig sedan jag berättade det för henne (jag bor inte med henne).
Ja.. Jag blir ledsen för de finns många saker man undrar och vill fråga.. MIn mormor låtsades som vanligt sedan efter jag berättat för henne o vi stack o handlade på IKEA o allt var som innan men de känns inte rätt o fråga henne saker om graviditeten eftersom allt e helt Wierd typ.. :(
Någon annan som har varit eller är i liknande situation? Eller är det bara min familj som är sådan? :/