• Päron1986

Tips på förlossningsprogram på tv?

Det enda jag har hittat är "En unge i minuten" men det måste man ha premium för att se på tv4... jag ser typ aldrig på tv annars och vet inte om jag tycker det är värt att skaffa det för ett enda program men någon som sett det kanske kan säga om det är bra?

Tar gärna emot tips på andra förlossningsprogram eller liknande!

• Svar på tråden Tips på förlossningsprogram på tv?
  • basio

TV4 fakta brukar har något som heter Förlossningskliniken ifrån olika amerikanska sjukhus (väldigt amerikanskt med alla liggandes på rygg, epidural och massor av kejsarsnitt. Ungarna tycker de är gigantiska om de väger över 3,2 kg). Finns även ett program som heter riskförlossningar på samma kanal. Vet inte hur ofta de visas nu, men tycker att jag ser det ibland i tablån. Det liknar ju inte svenska förlossningar (tex är det ju läkare och inte barnmorskor, väldigt kliniskt), men jag som är en förlossningsfantast tycker det är lite intressant ändå.

• Eisa

Barnmorskan i East end kl 21 på SVT1 ikväll. Skildrar dock inte hur det ser ut idag.

• Päron1986
    Eisa skrev 2012-07-01 19:56:11 följande:
    Barnmorskan i East end kl 21 på SVT1 ikväll. Skildrar dock inte hur det ser ut idag.
    Är det historiskt? Kan ju vara intressant att se..
  • April barn

Inga som går på tv i nuläget men utöver de som sagts så har 2an ett norskt förlossningsprogram och 5an har ett från england som heter one born every minute (det är från detta en unge i minuten kommer, svenskvarianten )

• Eisa
    Päron1986 skrev 2012-07-01 19:58:53 följande:
    Är det historiskt? Kan ju vara intressant att se..

Ja, från en roman skriven av en kvinna som arbetade som barnmorska på 50-talet (60?).
  • Päron1986

Får kolla upp dessa.

Tack!

Svar på tråden Tips på förlossningsprogram på tv?