• Soupy

Fuktfläckar på parketten :S

Jag har sagt upp min lägenhet och har upptäckt en fuktfläck under en kruka. Den går nog ganska djupt, det ser ut ungefär som om man hade ställt en varm gryta där som lämnat ett brännmärke. Jag inser att jag kommer få betala för en omslipning (i bästa fall, kanske måste de även byta ut ett gäng spjälor) så jag undrar om någon vet ungefär vad det kostar så jag är förberedd när besiktningsmannen kommer hit och gör en förbesiktning?

• Svar på tråden Fuktfläckar på parketten :S
  • schizoliv

Ska dom slipa om golvet så kostar det ca100-125:- kvm om man har en som gör det åt en.
    Ska man göra det vitt, så kommer det kosta mer.

Vad har du för slags golv?
    Är det vanlig parkett så kan man glömma att byta ut dåliga delar.
    Kanske det går vid den klassiska fiskbensmönstrade golven, men vet itne om det finns någon som ens vill laga dessa.

Du kan köra med att så såg det ut när jag flyttade in, funkar nog om du bott där länge.
    Och innan dom började använda utflyttningsräkning och ta betalt för skavanker som ett sätt att få in pengar.

hade jag idag flyttat in i en lägenhet, så hade jag filmat och förankra skicket på lägenheten INNAN jag flyttar in.
    För verkar som detta med att ta betalt för "slitage" har blivit en affärsidé att bekosta reparationer till nästa innehavare.
    Sen finns ju det "slitage" som är oaktsamhet, dessa är ju okey att ta betalt för.

Svar på tråden Fuktfläckar på parketten :S