• M  och  M

Soppdieten från och med imorgon!

Tänkte starta min smester med att rensa kroppen och kicka igång viktnedgången med soppdieten, sjukhusdieten och allt vad den kallas. Häng gärna på så kan vi peppa och berätta hur det går här

Soppdieten, även kallad för bantarsoppan eller kålsoppan, är en diet som går ut på att nå en snabb viktminskning med hjälp av att äta soppa på kort tid. På en vecka skall man ha uppnått en viktminskning med 5 kilo. Dietsoppan äter man av varje dag i sju dagar tillsammans med en färdig meny.

Receptet för dietsoppan ser ut enligt följande:

6 gula lökar 1 kålhuvud 4 morötter 1 selleristjälk 2 gröna paprikor Vatten att koka grönsakerna i, som sedan används i soppan 2 burkar krossade tomater 3 buljongtärningar 2 påsar pulverlöksoppa

Man skall koka grönsakerna tills de har mjuknat och krydda soppan med nyttiga kryddor och örter.

Menyn som man skall följa utöver att äta soppan, ser ut enligt följande:

Dag 1: Du får äta av soppan och frukt tills du blir mätt, du får dock inte äta banan.

Dag 2: Du får äta av soppan och grönsaker tills du blir mätt, du får dock inte äta ärter, bönor och potatis.

Dag 3: Du får äta av soppan, frukt och grönsaker tills du blir mätt, du får dock inte äta banan, ärter, bönor och potatis.

Dag 4: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till max 8 bananer med max 8 glas lättmjölk.

Dag 5: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till 300 g nötkött och sex tomater.

Dag 6: Du får äta av soppan tills du blir mätt och kan nu äta obegränsat av nötkött och grönsaker.

Dag 7: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till råris, grönsaker, fruktsafter, te eller kaffe.

• Svar på tråden Soppdieten från och med imorgon!
  • ELS
    http://www.viktminskning.dk/jojobantning.php

Läs länken.. Är det värt besväret?

Jag körde stenhårt på nutrilett ett tag och sen bara sallad med "matigt tillbehör" efter det, för ungefär 1 års sen.
    Gick ner 11 kg och kom ner till ett bra BMI. Men nu väger jag mer än någonsin. Har börjat med LCHF nu. Och jag slipper vara hungrig och jag kan äta GOD mat!   
  • M  och  M
    ELS skrev 2012-07-01 21:29:08 följande:
    www.viktminskning.dk/jojobantning.php

Läs länken.. Är det värt besväret?

Jag körde stenhårt på nutrilett ett tag och sen bara sallad med "matigt tillbehör" efter det, för ungefär 1 års sen.
    Gick ner 11 kg och kom ner till ett bra BMI. Men nu väger jag mer än någonsin. Har börjat med LCHF nu. Och jag slipper vara hungrig och jag kan äta GOD mat!   
    Jag behöver inga sådana här inlägg. Jag vet precis vad jag gör. De som ska köra soppdieten skriver det räcker.
  • ELS
    M och M skrev 2012-07-01 21:32:28 följande:
    Jag behöver inga sådana här inlägg. Jag vet precis vad jag gör. De som ska köra soppdieten skriver det räcker.

Okey. Jag ger bara ett varnande finger ifall du inte har kört en likande diet förut.
    Men kör du ditt race.
  • Princessbakelsen

Hej!
    Hur går det för dig? Jag tänkte dra igång 1v till att börja med nu på söndag, skall blogga om allt, lägga upp bilder etc. Har inte många kilon att gå ner men lite nyfiken mest bara hur dieten skulle funka på mig, påverka mit välmående etc.
    Jag tänkte köra 1v sen succesivt lägga till kolhydrater, mer fett etc.
    Skriv gärna och berätta hur det går, här eller i min blogg!

prinsessbakelsen.blogg.se

• M  och  M
    Princessbakelsen skrev 2012-07-12 11:52:07 följande:
    Hej!
    Hur går det för dig? Jag tänkte dra igång 1v till att börja med nu på söndag, skall blogga om allt, lägga upp bilder etc. Har inte många kilon att gå ner men lite nyfiken mest bara hur dieten skulle funka på mig, påverka mit välmående etc.
    Jag tänkte köra 1v sen succesivt lägga till kolhydrater, mer fett etc.
    Skriv gärna och berätta hur det går, här eller i min blogg!

prinsessbakelsen.blogg.se
    Det gick bra måste jag säga! Soppan var god så jag hade inga problem med att äta den! Klart man blev lite less i slutet när man ätit den tre ggr om dagen i flera dagar, men inte alls så jag blev äcklad eller så. Sen tror jag det underlättade att man varje dag fick äta andra saker också. Min favvodag var den då man fick äta banan och mjölk också, då gjorde jag smoothisar till mellanmål. Jag blev aldrig hungrig under hela veckan då man fick äta mkt av allt, och jag gick ner 3,3 kg, men då har jag inte heller sååå många kilon att ta av, cirka 8 innan jag började. Men största vinsten var att det värsta sötsuget och fikasuget försvann. Nu äter jag mer för att få energi inte för att jag är sugen. Och så äte rjag tills jag känner mig mätt, inte tills jag blir proppmätt. Så överlag tycker jag det känns jättebra efter att ha gjort denna vecka! 

Lyckta till! Jag kollar din blogg  
  • SoStylish
    M och M skrev 2012-07-12 12:32:04 följande:
    Det gick bra måste jag säga! Soppan var god så jag hade inga problem med att äta den! Klart man blev lite less i slutet när man ätit den tre ggr om dagen i flera dagar, men inte alls så jag blev äcklad eller så. Sen tror jag det underlättade att man varje dag fick äta andra saker också. Min favvodag var den då man fick äta banan och mjölk också, då gjorde jag smoothisar till mellanmål. Jag blev aldrig hungrig under hela veckan då man fick äta mkt av allt, och jag gick ner 3,3 kg, men då har jag inte heller sååå många kilon att ta av, cirka 8 innan jag började. Men största vinsten var att det värsta sötsuget och fikasuget försvann. Nu äter jag mer för att få energi inte för att jag är sugen. Och så äte rjag tills jag känner mig mätt, inte tills jag blir proppmätt. Så överlag tycker jag det känns jättebra efter att ha gjort denna vecka! 

Lyckta till! Jag kollar din blogg  
    Du tror väl inte att du gått ner 3,3 kilo fett? Ska du fortsätta äta soppan i all evighet nu eller vad ska du göra härnäst?
  • M  och  M
    SoStylish skrev 2012-07-14 16:24:47 följande:
    Du tror väl inte att du gått ner 3,3 kilo fett? Ska du fortsätta äta soppan i all evighet nu eller vad ska du göra härnäst?
    Nä jag är inte dum. Jag gjorde inte detta huvudsakligen för att gå ner i vikt och varför jag gjorde det behöver inte bry nån annan! Jag mådde bra av soppve
Svar på tråden Soppdieten från och med imorgon!