• Anonym (Ressugen)

Resa själv?

Funderar på att resa någonstans i sommar men har ingen att resa med. Hur gör ni andra singlar? Reser ni själva eller stannar ni hemma på eran semester? Alla reser ju med sin familj och de som inte gör det har ju aldrig ekonomin att resa någonstans? Eller är det bara jag som har fattiga singelkompisar?

• Svar på tråden Resa själv?
  • Anna Paulita

Jag har rest själv och jag är både gift och mamma. Var i London några dagar själv innan jul. På dagarna shoppade jag och turistade, och på kvällarna läste jag böcker. Det var oerhört skönt och avkopplande. Men jag trivs väldigt bra själv så länge jag har något att läsa!!

• Anonym (Ressugen)
    Anna Paulita skrev 2012-07-01 22:09:18 följande:
    Jag har rest själv och jag är både gift och mamma. Var i London några dagar själv innan jul. På dagarna shoppade jag och turistade, och på kvällarna läste jag böcker. Det var oerhört skönt och avkopplande. Men jag trivs väldigt bra själv så länge jag har något att läsa!!

Tack för ditt svar. Är osäker på om jagskulle trivas med att resa själv. Även om jag trivs att vara själv är jag samtidigt ganska social.
  • Anna Paulita

Det är jag också.

Sedan är det kanske lite skillnad, för mig med två barn så är det underbart skönt med ett avbrott. Kanske hade jag inte valt att resa ensam om jag levde själv utan barn.

• Khaleesi

Hur länge tänkte du vara borta? Om du vill resa själv men inte vara ensam så anordnas det ju vissa gruppresor speciellt för singlar, bl.a till svenska fjällen. Kan det vara något?

http://www.singelresor.org/

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Anonym (Ressugen)
    Khaleesi skrev 2012-07-02 09:12:30 följande:
    Hur länge tänkte du vara borta? Om du vill resa själv men inte vara ensam så anordnas det ju vissa gruppresor speciellt för singlar, bl.a till svenska fjällen. Kan det vara något? www.singelresor.org/
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!

Tack för tipset! Tar gärna emot fler tips! Jag skulle faktiskt kunna nöja mig med en vecka nånstans. Behöver inte vara så långt iväg heller...nån storstad vore kul oxå. Finns det någon som är sugen på ressällskap så skriv gärna en rad
  • Ms H

Jag la ut en statusuppdatering på FB där jag skrev när jag ville åka och vilken typ av resa jag ville göra. Fyra nappades, men till slut var det en som hängde med.

• Anonym (Ressugen)

Puffar för fler ideer eller reskompisar?

• Anonym (själv)

Jag har som singel rest själv en hel del, både helt själv och så tillsammans med mitt barn. Precis som dig upptäckte jag att singelkompisarna hade inte råd och de andra reste med sina familjer.

Men vet du, det går utmärkt att resa själv också! En stor fördel med det är att man blir oerhört flexibel både under planerandet av resan och under själva resan. Nackdelen är förstås att man inte har någon att dela upplevelserna eller hotellkostnaden med.

• Anonym (Ressugen)
    Anonym (själv) skrev 2012-07-06 21:37:49 följande:
    Jag har som singel rest själv en hel del, både helt själv och så tillsammans med mitt barn. Precis som dig upptäckte jag att singelkompisarna hade inte råd och de andra reste med sina familjer. Men vet du, det går utmärkt att resa själv också! En stor fördel med det är att man blir oerhört flexibel både under planerandet av resan och under själva resan. Nackdelen är förstås att man inte har någon att dela upplevelserna eller hotellkostnaden med.

Jag funderar också på att resa ensam med mitt barn, men tänkte kanske vänta ett år till så hen blir 7 i alla fall. Vill verkligen resa i år men det blir väl att försöka njuta utan resa. Ska försöka få med nån kompis på nån liten sverigetripp eller så. Reser du med ny pojkvän/ sambo nu eller fortfarande själv?
Svar på tråden Resa själv?