• Anonym (eh?)

WTF? Passande present till fyraåring?!

Min son fyllde fyra år och hade barnkalas för dagiskompisarna. En av barnen gav honom en bok i present. Den hette Svert agi och handlar om några ungar som träffar en ond trollkarl. På sista sidan är det en bild på Faust som besvär fram en djävul.

Eh...jag tycker att det är en lite underlig present till en fyraåring. De får ju typ mardrömmar om de ser en varg på e bild för då kan en gömma sig under sängen. För övrigt känns ju svart magi och djävulen som rätt abstrakta begrepp för en fyraåring att fatta.

• Svar på tråden WTF? Passande present till fyraåring?!
  • Anonym

Har du sökt på boken och sett om det är en barnbok och från vilken ålder den rekommenderas? Ibland kan ju barnböcker verka otäcka för vuxna men barn ser det inte alltid så. Jag kan själv gråta till Bröderna Lejonhjärta men mina kusinbarn tittar frågande på mig...

• Anonym (eh?)

Jag får inte fram nån rekommenderad ålder om jag googlar. PÅ bokens och textens utseende skulle jag själv tilla på kanske 10-12 år.

• Anonym

står att den rekommenderas från ca 9 års ålder...

• Anonym (eh?)

^ Ja, den är det!

• Anonym (eh?)

Tänkte att barnets storebror kanske fick med sig fel present till nåt kalas han skulle gå på, och nånstans sitter det en tioåring med en kul bok om traktorer typ.

Svar på tråden WTF? Passande present till fyraåring?!