gaylordemo skrev 2012-07-29 15:17:15 följande:
Ställs inför precis samma dilemma nu i månadsskiftet. Men jag har pratat med min "man" om detta, vad jag känner att jag vill ha ut av vår familj eller vad man ska säga, och han fick tala om vad han kände var okej och inte. För mig hade det inte varit ett alternativ att flytta ihop om man inte hjälptes åt med hämtning/lämning på fritids, se till att mat och sov rutiner sköts och att finnas där för ellen som en ansvarig vuxen när det behövs på olika vis. Min blivande sambo hade samma tankar om detta och jag är så glad att jag tog upp det till diskussion då det känns helt fantastiskt att få starta ett liv tillsammans utan massa frågetecken.
Jag säger inte att du har FEL, men blir så nyfiken på hur du tänker?
Klarar du inte ditt föräldraskap tänker jag...? Vilket du så klart gör men uppenbarligen VILL du dela det med din partner. Som ju ändå inte är barnets far och inte tagit initiativ till att skaffa detta barn.
Om min sambo hade velat ha en ny mamma (dvs bland annat ta det ansvar du nämner) hade det blivit kalla handen för någon som helst sammanflytt från min sida. Att vara en vuxen ja, men hämtning/lämning, mat och sov... NEJ tack.