• Maria

    np

    Hur lång tid brukar dom ta p å sig med papperna..

  • Svar på tråden np
  • fabbemam

    Vi adopterade via AC och de sköter alla turer till UD, NP osv. Från det att AC fick våra papper tills de varit runt til alla instanser och vr redo att skickas till Kina tog det lite mindre än 2 veckor. 

  • Hjärtat längtar

    Vi hade problem med våran som gjorde fel så det tog 9-10 dagar. Borde tagit 4 dagar. Men det finns ju de som gör det på en och samma dag också. Det beror nog på hur många papper och dokument det är.

  • chatnoir

    NP tog bara en dag för oss, hon ringde dagen därpå och sa att akten var klar. Men UD har tagit tid, skickade torsdagen innan midsommar och fick tillbaka akten först idag. Nu är de på väg till Kinesiska ambassaden och därifrån går de direkt till FFIA. Håller tummarna för att vår ansökan kan skickas till Kina nästa vecka, jag mindes inte att legaliseringen tog så lång tid!

  • Maria

    Så lång tid. för oss är det bra åker på semester nästa måndag är borta 2 veckor.. måste ju ha någon som kan göra kopian

  • Vitsippa

    Jag besökte NP personligen och han gjorde klart allt medan jag väntade, inklusive kopiering av hela akten. Gick på under en timme.
    Har du kollat upp vilka alternativ som finns där du bor? "Vår" NP var anställd av kommunen (dock inte vår hemkommun), kanske finns det även i din kommun?

Svar på tråden np